Zaklęty w żabę – Valve wprowadza nowy system antycheat w Deadlock

Zaklęty w żabę – Valve wprowadza nowy system antycheat w Deadlock
Valve zaprezentowało kreatywne i zabawne podejście do karania graczy podejrzewanych o oszustwa w grze Deadlock, jej nowym strzelcu trzecioosobowym w stylu MOBA, który obecnie znajduje się w wczesnej fazie rozwoju. Od czwartku, oszuści będą zamieniani w bezbronne żaby, a to, czy zostaną w ten sposób ukarani, zależy od przeciwników.
Zgodnie z aktualizacją opublikowaną na oficjalnym forum Deadlock, nowy system wykrywania oszustw (wciąż w fazie testów) działa w następujący sposób:
Gdy użytkownik zostanie wykryty jako oszust, w trakcie sesji gry jego przeciwnicy będą mieli do wyboru: natychmiastowe zbanowanie użytkownika i zakończenie meczu lub zamienienie oszusta w żabę na resztę gry, a następnie jego zbanowanie. System jest na etapie konwencjonalnych poziomów wykrywania, ponieważ pracujemy nad bardziej rozbudowanym systemem antycheat. Zbanowanie użytkowników zostanie włączone za kilka dni po wydaniu aktualizacji. Gdy mecz zakończy się w ten sposób, wyniki nie będą się liczyć dla innych graczy.
Poniżej przedstawiono praktyczny przykład transformacji w żabę w Deadlock:
Valve nie jest nowicjuszem w tej kwestii i wcześniej i inne kreatywne rozwiązania w walce z oszustami. W przeszłości deweloper zwabił oszustów do ujawnienia się w grach takich jak Dota 2, a następnie zbanował dziesiątki tysięcy kont. Czasami te bany przychodziły “prezentowane”, aby upokorzyć oszustów i zadowolić uczciwych graczy. Valve nagradzał również graczy za uczciwą grę; gracze Team Fortress 2, którzy nie korzystali z programów do odblokowywania nakryć głowy, otrzymywali własny kapelusz, znany jako Cheater’s Lament.
Inni deweloperzy również stosują kreatywne sposoby na karanie oszustów. Środki antycheat w Call of Duty spowodowały, że oszuści zaczęli doświadczać halucynacji i wyłączali spadochrony w grach Warzone, co skutkowało spadaniem w przepaść. Twórcy Fall Guys podjęli bardziej tradycyjne działania, segregując oszustów na ich własną wyspę, by mogli walczyć tylko wśród nieuczciwych współgraczy.
Podejście Valve do dehumanizacji oszustów w Deadlock jest podobno długo poszukiwanym środkiem antycheat w firmie. Według byłego dewelopera Burtona Johnseya, Valve rozwijało podobny system dla Counter-Strike: Global Offensive, który miał zamieniać oszustów w jednego z infamous kurczaków tej gry.
Film z transformacją w żabę w Deadlock można zobaczyć tutaj:
Warto śledzić rozwój sytuacji w Deadlock, gdyż Valve nie ustaje w walce z oszustami, a nowe pomysły mogą zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych graczy.
Źródło: https://www.polygon.com/news/457527/deadlock-valve-cheating-frog-system
Udostępnij wiadomość