Wielka Konferencja Deweloperów Roblox 2024 Wszelkie ogłoszenia

Wielka Konferencja Deweloperów Roblox 2024 Wszelkie ogłoszenia

Wielka Konferencja Deweloperów Roblox 2024: Wszelkie ogłoszenia

Imprezy, większe przychody dla twórców, AI i wiele więcej.

Roblox Developer’s Conference 2024

2024 roku zbliża się wielkimi krokami konferencja dla deweloperów Roblox, która dała fanom wgląd w przyszłość tej platformy. David Baszucki, założyciel i dyrektor generalny Roblox, ujawnił, że zespół dąży do osiągnięcia celu 1 miliarda codziennie aktywnych użytkowników. Plany dotyczące tego ambitnego projektu opierają się na pomocy twórcom w budowaniu ich biznesów, zwiększaniu możliwości tworzenia oraz dostępności, a także łączeniu ludzi.

Obecna liczba codziennie aktywnych użytkowników wynosi 79.5 miliona, co i tak jest imponującym wynikiem, jednak Baszucki jest przekonany, że przyjęte podejście oraz wprowadzone plany zrewolucjonizują krajobraz gier w taki sposób, że “10% wszystkich przychodów z gier przepłynie przez ekosystem Roblox, a następnie zostanie dystrybuowane wśród naszej społeczności twórców”.

Niektóre z planów obejmują nowe systemy Party, który pozwoli przyjaciołom na łatwe wspólne granie, rozwój “robloxowego modelu 3D, który ma wspierać generatywne tworzenie na platformie” oraz nowe możliwości komercyjne, które pomogą twórcom zarabiać więcej i sprzedawać swoje fizyczne produkty większej liczbie fanów.

Nowy system Party

Nowy system Party ma zostać uruchomiony w październiku i ma na celu umożliwienie znajomym wspólnej zabawy i komunikacji z jak najmniejszymi przeszkodami. Każdy, kto ma więcej niż dziewięć lat, będzie mógł skorzystać z tej funkcji. Party uruchomi się z możliwością wysyłania wiadomości tekstowych w aplikacji, a później w tym roku dodana zostanie opcja rozmowy głosowej dla użytkowników weryfikowanych telefonicznie, którzy mają 13 lat lub więcej.

Party będzie działać zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz Roblox, a na początku przyszłego roku zespół Roblox doda API, które pozwoli developerom ulepszać system Party, dając im możliwość teleportacji graczy do tego samego punktu startowego, wprowadzenia ich do prywatnego lobby, a nawet przyporządkowania do tej samej drużyny.

Rozwój grup i muzyki

Innym sposobem na przyciągnięcie ludzi jest rebranding grup Roblox na społeczności. Te obszary będą miejscem, gdzie gracze mogą uczestniczyć w forach, dzielić się opiniami na temat swoich doświadczeń, rozmawiać o ulubionych grach i momentach, a także zgłaszać występujące problemy.

Roblox planuje również rozszerzenie w obszarze muzyki, oferując nowe sposoby na odkrywanie utworów i łączenie artystów z graczami. Umożliwione zostanie korzystanie z funkcji takich jak What’s Playing czy Music Charts, a także integracja z serwisem dystrybucji muzyki DistroKid, co pozwoli artystom na łatwe udostępnianie swojej twórczości.

Program afiliacyjny dla twórców i przejrzystość algorytmów

Roblox ogłosił nowy Program Afiliacyjny dla Twórców, który nagradzać będzie deweloperów, którzy przyniosą nowych użytkowników na platformę. Twórcy będą mogli udostępniać unikalne linki, które przyniosą im zyski za każdym razem, gdy ktoś zarejestruje się i kupi Robux. Twórcy będą zarabiać część przychodów, które nowi użytkownicy generują z zakupów Robux przez pierwsze sześć miesięcy.

Zespół Roblox obiecuje również “otwarty i przejrzysty wgląd w wyszukiwanie i odkrywanie treści w Roblox”. To oznacza, że twórcy będą mieli lepsze zrozumienie tego, co jest doceniane przez zespół i jak mogą tworzyć swoje doświadczenia, aby były jak najbardziej widoczne.

AI i skalowanie Roblox na różne urządzenia

Zespół Roblox pragnie, aby platforma działała jak najlepiej na jak największej liczbie urządzeń. Nowa technologia o nazwie Harmony ma na celu optymalizację gry w tym zakresie. Harmony obejmuje balancing oraz optymalizacje CPU, GPU i RAM. W przyszłości to rozszerzenie ma objąć architekturę wspierającą Roblox do “autorytetu serwera dla gier konkurencyjnych”.

AI, który jest już częścią Roblox od pewnego czasu, zyska nowy wymiar dzięki nowemu projektowi inkubacyjnemu, który został uruchomiony niedawno. Ten model 3D będzie open source i multimodalny, umożliwiając “generowanie 3D przez tekst, wideo i 3D prompts”.

Deweloperzy będą mieli możliwość tworzenia światów w preferowanym przez siebie stylu, czy to fotorealistycznym, anime, low-poly, czy steampunkowym. Będą mogli również poprosić AI o stworzenie całego świata i przekazywać mu feedback w celu jego udoskonalenia.

Roblox wprowadzi również możliwość tworzenia wysokowydajnych gier typu open world, sportowych i battle royale dla 100 graczy, które będzie działać na urządzeniach o pamięci 2 GB RAM.

Wspieranie twórców w budowaniu ich biznesów

Oprócz pomocy deweloperom w tworzeniu nowszych i bardziej ambitnych projektów, zespół Roblox pracuje nad tym, aby pomóc tym samym twórcom zarabiać więcej za ich ciężką pracę. W “nadchodzących miesiącach” zostanie uruchomiona nowa opcja optymalizacji cen w doświadczeniach. Narzędzie to będzie przeprowadzać testy cenowe i rekomendować “najbardziej atrakcyjną strategię cenową”.

Twórcy będą mogli sprzedawać prawdziwe towary z poziomu swoich doświadczeń, a zespół Roblox nawiąże współpracę z różnymi platformami e-commerce, takimi jak Shopify, aby ułatwić cały proces.

Na koniec deweloperzy będą mogli ustawiać ceny swoich płatnych doświadczeń w rzeczywej wartości walutowej na komputerach, a przydział zysków będzie nawet wyższy niż dotychczas. Oznacza to, że doświadczenia sprzedawane za 9.99 $, 29.99 $ i 49.99 $ będą otrzymywać 50%, 60% i 70% przydziału przychodów odpowiednio. Ta zmiana wejdzie w życie jeszcze w tym roku na komputerach, a w przyszłości również na innych urządzeniach.

Link do tweetu [Link do video](

Źródło: https://www.ign.com/articles/roblox-developers-conference-2024-everything-announced

Udostępnij wiadomość