Warhammer 40K Space Marine 2 - Najlepsze ustawienia PC dla optymalnego doświadczenia

Warhammer 40K Space Marine 2 - Najlepsze ustawienia PC dla optymalnego doświadczenia

Warhammer 40K: Space Marine 2 - Najlepsze ustawienia PC dla optymalnego doświadczenia

Gra Warhammer 40,000: Space Marine 2 zadebiutowała na PC, stawiając graczy przed ogromnymi falami wrogów Tyranidów w poziomach, które stresują nawet najwydajniejsze podzespoły CPU i GPU. Tytuł ten często napotyka ograniczenia związane z procesorem, zwłaszcza w momentach, gdy zmagamy się z hordami wrogów, jednak odpowiedni dobór ustawień może przynieść znaczące zyski w wydajności.

Jednym z najważniejszych ustawień jest jakość SSR (Screen-Space Reflections), którą można ustawić na wyłączoną, domyślną lub wysoką. Testy wykazują, że wybór ustawienia domyślnego zamiast wysokiego przynosi około 10% przewagi wydajności, co mierzone było na karcie RTX 4060 z użyciem DLSS w jakości natywnej. Choć niższa jakość refleksów jest zauważalna, zysk wydajności jest trudny do zignorowania.

Kolejny “bezpieczny” wybór to ustawienie objętości, które można ustawić na medium zamiast high, co przynosi zysk rzędu jednej procenta z minimalną różnicą wizualną. Podobnie wygląda sprawa z ustawieniem szczegółowości, w którym wybór medium zamiast ultra daje dodatkowy procent wydajności. Warto również rozważyć domyślne SSAO w porównaniu do wysokiego ustawienia, które skutkuje nieco jaśniejszym cieniowaniem w przestrzeni, ale wydajność wzrasta o około 3%.

Screenshot z gry Warhammer 40,000: Space Marine 2

W przypadku pozostałych ustawień warto pozostawić je na poziomach domyślnych. Cienie można ustawić na wysokie bez zauważalnej utraty klatek na sekundę, a ustawienie ultra dla rozdzielczości tekstur jest akceptowalne nawet na kartach graficznych z 8GB VRAM. Można argumentować, że gra powinna oferować tekstury wyższej jakości, aby poprawić wizualizacje dla większych alokacji VRAM, takich jak 12GB czy 16GB, ale obecnie tego nie ma.

Przyjmując wszystkie zoptymalizowane ustawienia w tabeli poniżej, można zyskać dodatkowe 19% wydajności na karcie RTX 4060, przyspieszając średnią z 48fps do 57fps w testowej scenie.

Ustawienia zoptymalizowane
Filtracja teksturUltra
Rozdzielczość teksturUltra
CienieWysokie
SSAODomyślna
Refleksje w przestrzeniDomyślna
ObjętościMedium
EfektyWysokie
SzczegółyMedium
Symulacja tkaninMedium
Dynamiczna rozdzielczośćWłączona

Interesującym spostrzeżeniem jest fakt, że wersja gry na PS5 (oraz Xbox Series X) wykorzystuje inne ustawienia, które nie są dostępne w wersji PC. Na przykład zastosowano tam własną implementację FSR 2, jakość SSR mieści się pomiędzy ustawieniami domyślnymi a wysokimi na PC, a trawa wydaje się nieco mniej gęsta na PS5, przy czym detale są hybrydą średnich i niskich ustawień z PC. Tego typu optymalizacje dla konsol są powszechne, ale uniemożliwiają dokładne dopasowanie ustawień z PS5 na PC.

Pomimo tego, dostosowanie ustawień do trybu wydajności PS5 daje ciekawe wyniki. Testując na procesorze Ryzen 5 3600, który przypomina ten z PS5, uzyskujemy niemal identyczny wynik 55fps w tej samej scenie przy ustawieniach równych tym z konsoli. Z kolei Ryzen 7 7800X3D, będący najlepszym procesorem do gier obecnie, osiąga prawie dokładnie dwa razy lepsze wyniki: 110fps.

Ponadto, zważywszy na silne ograniczenia CPU w tej grze, ulepszenia podzespołów, takie jak szybszy procesor lub szybsza pamięć RAM, mogą okazać się jedynym sposobem na osiągnięcie znacząco lepszej wydajności w intensywnych scenach CPU.

Dla osób korzystających z wcześniejszych modeli Ryzen, takich jak popularne 2600 czy 3600, rozważenie uaktualnienia do szybszego procesora gamingowego, takiego jak Ryzen 7 5700X3D (najlepsza opcja na AM4) czy Ryzen 7 7800X3D (najlepsza opcja na AM5) może przynieść znaczące korzyści. Oczywiście zmiana ta również poprawi wydajność w innych scenariuszach ograniczonych przez CPU.

Zobacz wideo:

Źródło: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-warhammer-40k-space-marine-2-best-pc-settings

Udostępnij wiadomość