Warhammer 40,000 Space Marine 2 – Doskonałe wrażenia na Xbox Series X/S, ale problemy na PS5

Warhammer 40,000: Space Marine 2 – Doskonałe wrażenia na Xbox Series X/S, ale problemy na PS5
Sprawdzenie: porównanie trybów 30fps i 60fps.
Warhammer 40,000: Space Marine 2 zadebiutował dzisiaj, stawiając graczy w roli obrońców Imperium w walce z hordami Tyranidów oraz przebiegłych Chaos Space Marine. Gra przyjęła się pozytywnie, zwłaszcza po wstępnych zapowiedziach. Jednak omawia również zaskakującą różnicę w wydajności pomiędzy PlayStation 5 a Xbox Series X. Jakie możliwości zapewniają różne tryby graficzne i jak obie konsole wypadają w porównaniu do wersji PC?
Na konsolach PS5 i Series X użytkownicy mają możliwość wyboru między trybem jakości 30fps lub trybem prędkości 60fps. Z kolei Series S jest ograniczony do 30fps z ustawieniami zbliżonymi do trybu prędkości na innych platformach, a różnice w ustawieniach są minimalne.
W trybie jakości na premium konsolach można spodziewać się dynamicznej rozdzielczości wewnętrznej w przedziale od 1080p do 1440p, skalowanej do wyświetlacza 4K z użyciem FSR2. Tryb prędkości obsługuje niższą rozdzielczość, wynoszącą od 720p do 1080p, z tą samą skalą FSR2 do 4K. Wersja Series S ma ten sam zakres rozdzielczości, ale skaluje do 1440p.
W trybie 30fps zarówno PS5, jak i Series X oferują wyjątkowo stabilną wydajność, z jedynie drobnymi usterkami podczas cięć kamery w przerywnikach oraz sporadycznymi spadkami podczas dynamicznego skalowania rozdzielczości w celu zrównoważenia obciążenia GPU. Wersja Series S radzi sobie nieco gorzej, z momentami spadku do około 26fps, ale ogólne wrażenia są nadal zadowalające.
Testując Space Marine 2 na PC, można zauważyć, że walki z obcymi hordami znacznie obciążają CPU. Jak na razie, według patcha 1.02, wydajność na konsolach w trybie 60fps nie jest zbalansowana. Series X typowo osiąga około 10-15fps więcej niż PS5, mimo zastosowania tych samych ustawień i celów rozdzielczości. Najniższe spadki występują podczas korzystania z miotacza ognia na przeciwnikach, gdzie PS5 spada do średnich 30fps, a Xbox Series X do średnich 40fps.
Dzięki wyższej średniej liczbie klatek na sekundę, wersja na Xbox korzysta również z szerszego okna VRR 40-60Hz, w przeciwieństwie do 48-60Hz na PS5. W połączeniu z wyższymi średnimi wartościami FPS, wrażenia na ekranach obsługujących VRR są zdecydowanie płynniejsze.
W tej sytuacji, wybór konsoli Xbox do gry w Space Marine 2 wydaje się bardziej zachęcający, ale żadna z nich nie osiąga zamknięłą 60fps – spadki są dość powszechne, zwłaszcza podczas intensywnych starć. Dlatego warto rozważyć stabilność oraz wyższa jakość w trybie 30fps.
Zdarzały się podobne różnice wydajności w przeszłości, jednak wydawać się może, że wersja na PS5 mogłaby zostać poprawiona przez przyszłą łatkę skoncentrowaną na wydajności. Z uwagi na zastosowanie dynamicznego skalowania rozdzielczości, zwiększenia wydajności mogłyby również poprawić jakość obrazu w mniej wymagających scenach.
Oczekuje się, że w niedalekiej przyszłości przedstawione zostaną szczegóły dotyczące wersji PC, w tym zoptymalizowane ustawienia.
Udostępnij wiadomość