Unity rezygnuje z kontrowersyjnych opłat za korzystanie z silnika gier

Unity rezygnuje z kontrowersyjnych opłat za korzystanie z silnika gier
W wyniku “dogłębnych konsultacji” z deweloperami, Unity zdecydowało się na natychmiastowe zniesienie kontrowersyjnej opłaty Runtime Fee, która była pobierana od twórców gier za każde zainstalowane oprogramowanie.
Plan cenowy, który po raz pierwszy wprowadzono we wrześniu zeszłego roku, spotkał się z ostrą krytyką ze strony deweloperów, którzy określali go jako “niespotykaną niegodziwość”. W dzisiejszym wpisie na blogu, nowy prezydent i CEO Unity, Matt Bromberg, ogłosił, że firma powróci do tradycyjnego modelu subskrypcyjnego, “po głębokich konsultacjach z naszą społecznością, klientami i partnerami”.
Bromberg podkreślił cel firmy, którym jest “demokratyzacja tworzenia gier”, umożliwiając budowanie gier przez każdego. “Jednak nie możemy realizować tej misji w konflikcie z naszymi klientami; w swojej istocie musi być to partnerstwo oparte na zaufaniu” - powiedział Bromberg. “Mogłem połączyć się z wieloma z was przez ostatnie trzy miesiące i wielokrotnie słyszałem, że chcecie silnego Unity i rozumiecie, że podwyżki cen są niezbędne, abyśmy mogli inwestować w rozwój gier. Ale te zwiększenia nie muszą przychodzić w nowej, kontrowersyjnej formie”.
Unity Personal pozostanie darmowe, a obecny próg dochodowy i finansowania zostanie podniesiony do 200 000 USD, co oznacza, że więcej deweloperów będzie mogło korzystać z Unity bez żadnych opłat. W przypadku pakietów Pro i Enterprise, Unity powróci do tradycyjnego modelu subskrypcyjnego, z podwyższonymi cenami i rocznymi progami dochodowymi obowiązującymi od 1 stycznia 2025 roku.
“Zrezygnowanie z opłaty Runtime Fee za gry oraz wprowadzenie tych zmian w cennikach umożliwi nam dalsze inwestowanie w poprawę tworzenia gier dla wszystkich, a także lepszą współpracę z partnerami” - podsumował Bromberg.
Po ogłoszeniu wprowadzenia opłaty Runtime Fee, Unity rozważało wprowadzenie limitu na te opłaty, a następnie ogłosiło znaczące zmiany oraz przeprosiło za wprowadzenie kontrowersyjnej polityki.
Kryzys związany z polityką cenową miał także konsekwencje kadrowe - były CEO John Riccitiello opuścił firmę wkrótce po kontrowersji, a na początku 2024 roku Unity zwolniło 1 800 pracowników w ramach trwającego “resetu”. Transparentne zmiany w polityce cenowej są częścią kontynuacji tego resetu, a Bromberg został mianowany CEO w maju tego roku, po wcześniejszym zatrudnieniu w EA i Zynga.
Udostępnij wiadomość