Tiny Glade Indieowy dioramowy budowniczy, który udowadnia moc dedykowanych silników gier

Tiny Glade Indieowy dioramowy budowniczy, który udowadnia moc dedykowanych silników gier

Tiny Glade: Indieowy dioramowy budowniczy, który udowadnia moc dedykowanych silników gier

Wspaniałe wizualizacje ray-traced przy 60fps… na GTX 1060?

Tiny Glade Screenshot

Tiny Glade to gra indie, która zaskakuje niezwykle zaawansowaną technologią. Stworzona przez dwuosobowy zespół Pounce Light, oferuje prostą i urokliwą mechanikę rozgrywki: buduj zamki, wille lub chatki według własnych upodobań dzięki elastycznemu systemowi budowania. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się przytulna, to za warm pastel aesthetic kryje się wiele unikalnych rozwiązań technologicznych, w tym ray-traced global illumination (RTGI), ray-traced reflections oraz mnóstwo procedur. Co więcej, gra działa doskonale nawet na prawie dziesięcioletnich kartach graficznych. RT na GTX 1060? Tak!

Jednym z największych zaskoczeń w Tiny Glade jest wyjątkowa prędkość działania. Gra zajmuje jedynie 1.8GB i może działać w pamięci RAM, co sprawia, że jest niezwykle responsywna. Użytkownicy mogą rozpocząć rozgrywkę w zaledwie sześć sekund od uruchomienia. Warto zauważyć, że wszystkie wczytania są szybkie, a rozpoczęcie nowego scenariusza zajmuje mniej niż sekundę.

Tiny Glade to gra, która przykłada dużą wagę do szczegółów. Wrażenia płynące z poruszania kamerą oraz natura obiektów, które dostosowują się do swojego otoczenia, dodają realizmu i urokliwości. Dzięki zaawansowanej technologii renderowania, gra wykorzystuje renderer Vulkan, eliminując wahania na etapie kompilacji shaderów.

Choć gra ma pewne ograniczenia graficzne, to technologia global illumination nadaje jej ciepły blask. Obiekty współpracują ze sobą przez odbicie światła, co skutkuje pięknymi efektami, jak cienie między drzewami w gęsto zalesionej okolicy. Zastosowane techniki pozwalają na osiągnięcie 60fps nawet na sprzęcie niskiej klasy. Na przykład klasyczny GTX 1060 działa na 80% rozdzielczości 1080p, oferując użytkownikom pełne doświadczenie z RTGI i odbiciami.

Deweloperzy Pounce Light zaprezentowali imponującą wydajność i trafne decyzje techniczne, które rozwijają zarówno estetykę, jak i mechanikę gry. Tiny Glade pokazuje, że zaawansowane technologie renderowania nie są zarezerwowane tylko dla gier AAA, a dedykowane silniki wciąż mają znaczenie w obecnych czasach.

Pomimo drobnych problemów, gra jest szalenie wciągająca i godna uwagi. Deweloperzy zapowiadają przyszłe aktualizacje, a już teraz dostępna jest darmowa wersja demo na Steam.

[Zobacz pełny przegląd wideo na YouTube](

Źródło: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-tiny-glade-proves-the-power-of-bespoke-game-engines-and-graphics-tech

Udostępnij wiadomość