Szokujące zwolnienia w Microsoft Związek zawodowy World of Warcraft protestuje

Szokujące zwolnienia w Microsoft: Związek zawodowy World of Warcraft protestuje
Kolejne cięcia zatrudnienia w branży gier
Związek Zawodowy Pracowników Komunikacji Ameryki (CWA) ostro skrytykował ogłoszenie Microsoftu o kolejnych zwolnieniach 650 pracowników w sektorze gier. Związek stworzony w celu reprezentowania zespołu World of Warcraft, ogłosił, że decyzja ta jest „brutalna”.
Wczoraj, 12 września, dyrektor Xbox, Phil Spencer, wysłał do pracowników notatkę z planem zwolnień 650 pracowników, głównie z działów korporacyjnych i wsparcia Activision Blizzard. W swoim oświadczeniu potwierdził, że nie zostały anulowane żadne gry ani urządzenia, a żadne studia nie zostały zamknięte.
Niemniej jednak, także dwa zespoły deweloperskie Activision Blizzard ucierpiały: zespół Call of Duty Warzone Mobile oraz zespół Warcraft Rumble. Te ostatnie zwolnienia oznaczają, że od momentu przejęcia Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów w 2023 roku, Microsoft zwolnił już szokujące 2,550 pracowników.
CWA w odpowiedzi wydało oświadczenie, w którym określa decyzję Microsoftu jako „bardzo rozczarowującą”. „Decyzja Microsoftu o zwolnieniu 650 pracowników gier wideo to niezwykle rozczarowujący ruch ze strony jednej z największych i najbardziej dochodowych korporacji na świecie” – powiedział CWA.
W oświadczeniu zawarto również wypowiedź Samuela Coopera, starszego producenta World of Warcraft oraz członka gildii WoWGG, która powstała w lipcu po tym, jak zespół deweloperów z World of Warcraft związał się w związek zawodowy. Cooper podkreślił: „Każdy pracownik zasługuje na głos w pracy i wpływ na skutki cięć etatów”. Wyraził również nadzieję, że firma, która w zeszłym roku osiągnęła dochody w wysokości 88 miliardów dolarów, mogłaby odnosić „długoterminowy sukces” bez rujnowania życiorysów 650 kolegów.
Związek Zawodowy Pracowników Komunikacji Ameryki zauważył także kontrowersyjne komentarze byłego prezesa Sony Computer Entertainment Europe, Chrisa Deeringa, który sugerował, że zwolnieni pracownicy gier powinni „pojechać na plażę na rok” lub „jeździć Uberem”.
W ciągu ostatnich dwóch lat w branży gier odnotowano ponad 20,000 zwolnień w wyniku cięć zatrudnienia przez dużych graczy branżowych, w tym Microsoft, Sony oraz Embracer Group. W obliczu tych drastycznych cięć w branży gier, coraz więcej związków zawodowych podejmuje działania na rzecz ochrony praw pracowników.
Phil Spencer przyznał, że presja na Xbox po przejęciu Activision Blizzard wzrosła, dodając: „To prawda, że bariera, której musimy dotrzymać, jest wysoka”.
Chociaż Microsoft i inne firmy borykają się z kontrowersjami związanymi z cięciami zatrudnienia, wiele organizacji w branży gier stara się rozwijać związki zawodowe, aby promować lepsze warunki zatrudnienia i większą ochronę pracowników.
Źródło: https://www.ign.com/articles/world-of-warcraft-union-hits-out-at-heartless-microsoft-gaming-layoffs
Udostępnij wiadomość