Szokujące oskarżenia Nintendo celowo ukierunkowało swoje patenty przeciwko Palworld

Szokujące oskarżenia Nintendo celowo ukierunkowało swoje patenty przeciwko Palworld

Szokujące oskarżenia: Nintendo celowo ukierunkowało swoje patenty przeciwko Palworld

Developer Pocketpair aktualnie zmaga się z pozwem ze strony Nintendo w związku z domniemanym naruszeniem “wielu praw patentowych”. Ekspert z zakresu własności intelektualnej stwierdził, że istnieje “niewątpliwie prawdopodobne” przekonanie, że Nintendo skonstruowało swoje wnioski patentowe specjalnie w celu zaatakowania Palworld.

Andrzej Velzen, współpracownik firmy prawniczej MBHB, podjął się analizy sytuacji, podsumowując kluczowe odkrycia w obszarze własności intelektualnej, które zostały dokonane od momentu ujawnienia pozwu przez Nintendo. Skupił się na czterech kluczowych wnioskach patentowych, które wymienił japoński adwokat Kiyoshi Kurihara.

Według Velzena, wspomniane wnioski patentowe dotyczą różnych aspektów łapania i/lub jazdy na “bohaterach bitewnych”, “powietrznych postaciach do jazdy” oraz “postaciach z terenu” przy użyciu “bohaterów gracza”. Co warte uwagi, wszystkie cztery wnioski patentowe zostały złożone jako rozwinięcie istniejących już “patentów rodzicielskich” przez Nintendo i The Pokémon Company po premierze Palworld i znacznie przyspieszone do rozpatrzenia przy użyciu japońskich procedur przyspieszonego badania.

Captain Pikachu staje przed dwoma stworkami z Palworld.

Jednak Velzen zauważa, że Nintendo na tym nie poprzestało. W 2024 roku firma złożyła również dwa podobne wnioski patentowe do Biura Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych, znów po premierze Palworld, i kilka miesięcy po tym, jak The Pokémon Company ogłosiła, że przeprowadzi dochodzenie dotyczące ewentualnego naruszenia “praw własności intelektualnej związanych z Pokémonami”.

Jeden z tych amerykańskich wniosków patentowych dotyczy aktywności w grze polegającej na rzucaniu “przedmiotu łapania” lub “postaci bojowej” w wirtualnej przestrzeni, podczas gdy drugi koncentruje się na wsiadaniu na obiekt - wybrany spośród kilku, które posiadają postacie gracza - w celu wydania polecenia powodującego jego ruch, z szczególnym uwzględnieniem sytuacji powietrznych. Podobnie jak w przypadku japońskich wniosków patentowych, Nintendo zapłaciło za znaczne przyspieszenie procesu badania swoich roszczeń patentowych.

“Na podstawie tych informacji,” mówi Velzen, “nie jest to zbyt spekulacyjne założyć, że Nintendo złożyło swoje wnioski patentowe w intencji ukierunkowania ich na Palworld.” Dodaje, że jest również “niewątpliwie prawdopodobne, że te roszczenia zostały sformułowane w taki sposób, aby odnosiły się do aspektów Palworld”.

Choć obecnie pozew Nintendo dotyczy jedynie Japonii, Velzen zauważa, że interesującym jest fakt, iż oba amerykańskie wnioski patentowe zostały odrzucone podczas przyspieszonego procesu badawczego - US-App-3 “tylko z powodu braku odpowiednich kwestii przedmiotowych”, a US-App-4 z powodu “oczywistości”. Nintendo ma czas do października, aby zmienić swoje roszczenia i/lub odwołać się od odrzucenia, by spróbować doprowadzić swoje wnioski do końca.

“Jeśli (i) postępowanie sądowe Nintendo przebiega z umiarkowanym sukcesem w Japonii i nie zostanie osiągnięte globalne porozumienie oraz (ii) roszczenia w powyższych wnioskach patentowych nie wymagają znacznej modyfikacji, aby uzyskać zgodę, Nintendo niewątpliwie będzie miało możliwość złożenia podobnego pozwu o naruszenie patentów w USA,” wyjaśnia Velzen, dodając, że “to są, przyznaję, dwa dość znaczne ‘jeśli’.”

“Przy czym,” kontynuuje, “widzę, jak poważnie Nintendo podchodzi do zagrożenia ze strony Palworld.”

W ubiegłym tygodniu, deweloper Palworld, Pocketpair, potwierdził, że otrzymał powiadomienie o działaniach prawnych ze strony Nintendo, jednakże oznajmił, że jest “nieświadomy konkretnego patentu, którego naruszenie mu się zarzuca”. Zapewnił jednak, że “będzie walczyć” z pozwem Nintendo, aby zapewnić, że małe studia “nie będą zniechęcone do realizacji swoich kreatywnych pomysłów”.

Deweloper ogłosił również, że Palworld został wydany na PlayStation 5 w 68 krajach i regionach na całym świecie, chociaż Japonia nie była jednym z nich, co prowadzi wielu do przekonania, że pozwany zwrot prawny jest przyczyną tej sytuacji.

Zobacz film na YouTube:

Źródło: https://www.eurogamer.net/exceedingly-plausible-nintendo-crafted-patent-claims-to-specifically-target-palworld-says-ip-expert

Udostępnij wiadomość