Szef Nvidia Nie możemy dzisiaj robić grafiki bez AI

Szef Nvidia Nie możemy dzisiaj robić grafiki bez AI

Szef Nvidia: Nie możemy dzisiaj robić grafiki bez AI

“To jest niesamowite.”

Jensen Huang, szef Nvidia, omówił ostatnio korzyści płynące z użycia sztucznej inteligencji, podkreślając jej kluczową rolę w rozwoju zdolności graficznych. Huang stwierdził, że “nie możemy już tworzyć grafiki komputerowej bez sztucznej inteligencji”, podczas swojego wystąpienia na konferencji Goldman Sachs Communacopia + Technology.

“Obliczamy jeden piksel, a pozostałe 32 infierujemy. To jest niesamowite,” kontynuował Huang. “Tak więc, jeśli można to określić, halucynujemy pozostałe 32, co wygląda na stabilne w czasie, fotorealistycznie i ma niesamowitą jakość obrazu oraz wydajność.”

Chociaż często podkreśla się koszty energii związane z używaniem sztucznej inteligencji, Huang argumentował, że jej wykorzystanie do obliczania części obrazu oszczędza energię w porównaniu do tworzenia go bezpośrednio. “Ilość energii, którą oszczędzamy - obliczanie jednego piksela wymaga dużo energii,” dodał. “To jest obliczenie. Inferowanie pozostałych 32 zajmuje bardzo mało energii i można to zrobić błyskawicznie.”

Nvidia wykorzystuje technologię generacji AI w swojej potężnej technologii DLSS, która zwiększa wydajność poprzez AI-generowanie dodatkowych klatek. Zaledwie w zeszłym tygodniu poznaliśmy więcej informacji na temat tego, jak Sony wprowadza podobne rozwiązania w nowym PS5 Pro.

Sztuczna inteligencja często spotyka się z krytyką ze względu na swoje wysokie koszty energetyczne, szczególnie w kontekście rosnącego użycia ogólnodostępnych dużych modeli językowych (LLM) oraz narzędzi do generacji obrazów, takich jak ChatGPT i Copilot. Mimo to Huang stwierdził, że “zyski wydajnościowe” z wykorzystania tych rozwiązań do generowania kodu są “po prostu niesamowite”.

“Nie ma dzisiaj ani jednego programisty w naszej firmie, który nie korzystałby z generatorów kodu,” powiedział Huang. “Czasy, gdy każdy wiersz kodu był pisany przez programistów, już się skończyły. Idea, że każdy z naszych programistów miałby w zasadzie cyfrowych współpracowników pracujących z nimi 24/7, to przyszłość.”

Huang zauważył, że Nvidia zatrudnia 32 000 pracowników, a każdy z nich jest otoczony przez miejmy nadzieję 100 razy większą liczbą cyfrowych inżynierów.

Wcześniej w tym roku Eurogamer badał, w jaki sposób AI na zawsze zmienia rozwój gier wideo, z różnymi firmami obecnie eksperymentującymi z jego zastosowaniem w tworzeniu sztuki, kodu, a nawet pisania skryptów i dubbingowania - co spotyka się z różnorodnymi reakcjami. Niemniej jednak, doniesienia wskazują, że AI jest już wykorzystywane w 62% studiów zajmujących się rozwojem gier, z animacją jako najczęściej stosowanym przypadkiem.

Źródło: https://www.eurogamer.net/nvidia-boss-we-cant-do-graphics-anymore-without-ai

Udostępnij wiadomość