Stylowe menu w Persona i Metaphor ReFantazio naprawdę męczące do zrobienia, mówi dyrektor

Stylowe menu w Persona i Metaphor: ReFantazio “naprawdę męczące do zrobienia”, mówi dyrektor
“To zajmuje dużo czasu.”
RPG od Atlus, takie jak seria Persona oraz najnowsza gra Metaphor: ReFantazio, są znane z efektownych menu. Okazuje się jednak, że ich stworzenie jest “naprawdę męczące”.
Dyrektor Katsura Hashino podzielił się swoimi przemyśleniami na temat projektowania menu w rozmowie z The Verge. “Ogólnie rzecz biorąc, sposób, w jaki większość twórców gier projektuje UI, jest bardzo prosty. I my też staramy się to robić - chcemy, aby rzeczy były proste, praktyczne i użyteczne,” powiedział Hashino.
Jednakże, jak dodał, “może powód, dla którego osiągnęliśmy zarówno funkcjonalność, jak i piękno, tkwi w tym, że mamy unikalne projekty, które tworzymy dla każdego menu. To jest naprawdę męczące do zrobienia. Mamy oddzielne programy działające dla każdego z nich. Niezależnie od tego, czy jest to menu sklepu, czy główne menu, kiedy je otwierasz, dawny działa cały oddzielny program z innym projektem. To zajmuje dużo czasu.”
Od wyboru opcji w bitwie po evolucję Persona czy Archetypów, projekty menu w grach Atlus zostały docenione za równowagę między efektownością a użytecznością, więc może ta męka jest tego warta. Z drugiej strony, niektórzy gracze mogą być zniechęceni nadmiarem informacji.
Z biegiem lat Atlus udoskonalał swój styl menu, aby osiągnąć tę równowagę. “Jak osiągamy to wszystko razem to efekt know-how, które zbudowaliśmy przez lata,” powiedział Hashino. Przywołał przykład menu w Persona 5, gdzie kanciaste elementy utrudniały czytelność: “Na początku było to niemożliwe do przeczytania, więc dużo poprawialiśmy i dostosowywaliśmy, aby stało się czytelne.”
Metaphor: ReFantazio to najnowszy RPG od Atlus, który rozwija systemy i styl gier z serii Persona.
Gra zostanie wydana 11 października na platformy PS4, PS5, Xbox Series X/S oraz PC.
[Zobacz na YouTube: Metaphor: ReFantazio Review](
Udostępnij wiadomość