Starbites Jak stworzyliśmy zachwycającą dystopię

Starbites Jak stworzyliśmy zachwycającą dystopię

Starbites: Jak stworzyliśmy zachwycającą dystopię

Gracze z lat 90. i 2000. z pewnością pamiętają, jak ogromny wpływ na ich wyobraźnię miała japońska animacja i gry. Anime zachwycało różnorodnością tematów, intrygującymi postaciami i wciągającą narracją. Jednocześnie popularne JRPG dostarczały niepowtarzalnych doświadczeń związanych z przygodą, wzrostem i osiągnięciami. Wspomnienia z gier, które nie były oficjalnie wydane w Korei, wciąż mają wpływ na twórców gier, którzy się nimi inspirowali.

W uniwersum Starbites, zaprezentowanym na Tokyo Game Show, widzowie mogą przenieść się do Delight City – ostatniej utopii dla nieudaczników. Akcja rozgrywa się na planecie Bitter, która została zniszczona w wyniku kosmicznych wojen. Miejsce, w którym gromadzą się porażający i zbiegowie z całego wszechświata, staje się przestrzenią dla ich marzeń i wzajemnych relacji. Mimo przygnębiającego otoczenia mieszkańcy potrafią dzielić się swoimi nadziejami, wypijając drinki w towarzystwie.

Odkrywanie przeszłości i sekretów Bitter

W Delight City poznajemy bohaterów. Starbites zaczyna się od lekkich przygód Lukidy i jej przyjaciół, ale szybko rozwija się, by ujawnić tajemnice planety Bitter i historię kosmicznych wojen. Gra oferuje bogatą fabułę, cinematiczne przerywniki i ilustracje, które podnoszą walory wizualne, a twórcy mają nadzieję, że historia spełni oczekiwania graczy.

Różnorodność perspektyw i debaty o mecha

Każda postać w Starbites pilotuje własne mecha, które pełnią rolę zarówno narzędzi, jak i towarzyszy walki. W trakcie tworzenia gry narodziło się wiele dyskusji na temat ich projektów – od eleganckich humanoidalnych robotów, po przemysłowe power loadery. Kluczowym wyzwaniem była kwestia, jak postrzegać mecha: jako sprzęt, czy jako przedłużenie postaci? Także debaty o możliwości personalizacji meech miały bardzo intensywny przebieg.

Zespołowi udało się dojść do decyzji o priorytetowym traktowaniu indywidualności każdego mecha, nawet kosztem nieco ograniczonej personalizacji, co miało na celu podkreślenie przygody i wzrostu, typowego dla JRPG.

Dylemat systemu walki turowej

Podczas zewnętrznych prezentacji, najczęściej zadawanym pytaniem było: “Czy system walki jest turowy?” Jak wiadomo, możliwość pilotowania robotów w pustynnej scenerii naturalnie budzi wyobrażenia o akcji lub strzelaninie. Wyzwanie stanowiło przekonanie graczy, że walka turowa nie musi być nudna, co udowodniły takie tytuły jak Octopath Traveler czy Sea of Stars.

Twórcy Starbites eksperymentowali, aby stworzyć wciągającą walkę opartą na mecha, wykorzystując wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak system “Driver’s High” – potężne narzędzie pozwalające na przejmowanie tury i decydowanie o losach walki.

Miejmy nadzieję, że gracze będą cieszyć się zabawnymi i wymagającymi przygodami Lukidy i jej przyjaciół, kiedy Starbites zadebiutuje na Xbox Series X|S, Xbox One i Windows PC.

Starbites

Delight City

Sekrety Bitter

Debaty o mecha

Walka turowa

Źródło: https://news.xbox.com/en-us/2024/10/02/starbites-xbox/

Udostępnij wiadomość