Square Enix przyznaje zyski z Final Fantasy 7 Rebirth i Final Fantasy 16 nie spełniły oczekiwań

Square Enix przyznaje zyski z Final Fantasy 7 Rebirth i Final Fantasy 16 nie spełniły oczekiwań

Square Enix przyznaje: zyski z Final Fantasy 7 Rebirth i Final Fantasy 16 “nie spełniły oczekiwań”

Multiplatformowa strategia zdaje się być w toku.

Final Fantasy 7 Rebirth

Firma Square Enix przyznała, że zyski z gier Final Fantasy 7 Rebirth oraz Final Fantasy 16 “nie spełniły oczekiwań”. Informacja ta została podana podczas briefingu finansowego, który odbył się w maju, a dziś ujawniono ją publicznie.

Prezydent Square Enix, Takashi Kiryu, przekazał wyniki, stwierdzając: “W segmencie gier HD wypuściliśmy wiele nowych tytułów, w tym znaczące produkcje takie jak Final Fantasy 16 oraz Final Fantasy 7 Rebirth, jednak zyski niestety nie spełniły naszych oczekiwań”.

Dodatkowo zaznaczył, że początkowa sprzedaż Foamstars oraz Final Fantasy 7 Rebirth — które ukazały się w ostatnim kwartale minionego roku finansowego — “nie była tak silna, jak oczekiwano”.

Warto zauważyć, że wypowiedzi te padły w maju, w czasie gdy Square Enix ogłaszało, że “agresywnie dąży do” wprowadzenia strategii multiplatformowej. Tuż po tym pojawiły się doniesienia o zwolnieniach w amerykańskich i europejskich biurach firmy.

Obecnie Final Fantasy 16 jest na rynku już od roku, natomiast Final Fantasy 7 Rebirth mniej niż trzy miesiące. Mimo to, wciąż spekuluje się na temat sprzedaży Final Fantasy 7 Rebirth, a analitycy branżowi mówią o jego rzekomym niedoborze w sprzedaży.

Według informacji z Circana, Final Fantasy 7 Rebirth jest czwartą najlepiej sprzedającą się grą w USA, ale sprzedaż pozostaje znacznie za tytułem poprzednim, Final Fantasy 7 Remake.

Dzisiaj opublikowane oświadczenie Kiryu to pierwsze oficjalne uznanie wyników sprzedaży gry. Niezbędne jest jednak rozjaśnienie, w jakim stopniu gra “nie spełniła oczekiwań”, zwłaszcza że Square Enix słynie z wysokich wymagań.

W międzyczasie wydarzyło się wiele od czasu tego raportu finansowego. Po pierwsze, w lipcu została wydana rozszerzenie do Final Fantasy 14 o tytule Dawntrail, co prawdopodobnie miało pozytywny wpływ na ogólne zyski firmy, a szczegóły poznamy podczas następnego briefingu finansowego.

Po drugie, Final Fantasy 16 ukazało się na PC, co kontynuuje dążenie firmy do wydawania gier na wiele platform.

Obecnie Final Fantasy 7 Rebirth pozostaje ekskluzywną grą na konsolę PS5, jednak z dużym prawdopodobieństwem nastąpi podobna premiera na PC jak to miało miejsce w przypadku Final Fantasy 7 Remake.

Czy te gry mogłyby także trafić na Xboxa? Producent i reżyser Final Fantasy 14, Naoki Yoshida, zaznaczył, że firma chciałaby “pogłębić relacje z graczami Xboxa” po wydaniu MMORPG na konsolę Microsoftu.

@naokiyoshida

Źródło: https://www.eurogamer.net/square-enix-admits-final-fantasy-7-rebirth-and-final-fantasy-16-profits-did-not-meet-expectations

Udostępnij wiadomość