Przełomowy krok Zelda jako główny bohater w własnej serii

Przełomowy krok: Zelda jako główny bohater w własnej serii
Zelda nie zawsze była protagonistką w grze The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom. Początkowo Nintendo miało na myśli Linka jako głównego bohatera. Pierwotna koncepcja gry przypominała Mario Maker, gdzie Link kopiował i wklejał przedmioty do Hyrule, jednak problemy z jego mieczem i tarczą sprawiły, że deweloperzy, Eiji Aonuma, Tomomi Sano i Satoshi Terada, postanowili podejść do tematu inaczej. W ramach serii wywiadów Ask the Developer, Aonuma oraz jego zespół opowiedzieli o swoich przemyśleniach dotyczących Echoes of Wisdom przed premierą 26 września.
Początkowo rozważano wykorzystanie Linka bez jego miecza i tarczy, aby zachęcić graczy do korzystania z echa — głównego mechanizmu rozgrywki w Echoes of Wisdom. Link miał otrzymać swój oręż później, jednak ekipa obawiała się, że gracze przestaną używać echa, gdy tylko odzyskają broń. “To typowa gra z serii The Legend of Zelda. Co mamy zrobić?” — dodał Aonuma.
Zespół w końcu zdecydował, aby to Zelda stała się główną bohaterką, ponieważ nie korzysta ona z miecza ani tarczy. Było to pierwsze prawdziwe podejście Zeldy do roli protagonistki w tej franczyzie, co wymagało sensownego uzasadnienia. Zespół przemyślał wiele detali, w tym strój Zeldy, który pozostawał jej ikoną — suknię z dodatkiem kaptura Linka.
“Zdecydowaliśmy, że w tej grze pojawią się duże, tajemnicze rysy w Hyrule” — opowiedział Aonuma. “Musieliśmy wymyślić coś, co nie byłoby potworem, ale co sprawiłoby, że księżniczka pomyśli: ‘To złe! Muszę coś zrobić!’. Księżniczka jest córką władców kraju, więc pomyślałem, że motywacją do walki będzie destrukcja i zmiana świata Hyrule.”
Zespół zastanawiał się również nad tym, czy Zelda powinna mieć gotowy strój podróżny, co mogłoby wyglądać dziwnie, jako że nie wiedziała, kiedy wyruszy na przygodę. Ostatecznie zdecydowano, że założy swoją różową suknię, którą dopełni kapelusz Linka, będący wizualnym przypomnieniem o jej misji, by uratować Linka i Hyrule.
Przy tworzeniu Echoes of Wisdom napotkano wiele wyzwań, co prowadziło do szeregu pytań. “Tworzenie początkowego świata było trudne, myśleliśmy również o roli Linka w grze” — stwierdził Terada. “Co się stanie z mieczem, jeśli rozgrywka skupi się na echa? Czy ta postać w ogóle może istnieć w tej grze? Seria The Legend of Zelda ma wielką historyczną linię. Jak daleko powinniśmy zagłębić się w lore The Legend of Zelda?”
Nintendo zorganizowało “boot campy”, które wydłużyły czas produkcji o dziewięć dni, podczas których zespół pracował nad fabułą od rana do wieczora. Aonuma dodał: “Nawet w tym tytule nie mieliśmy zamiaru ustanawiać nowych teorii o lore serii. Link wyrusza na przygód za każdym razem, ale Księżniczka Zelda zawsze musiała ustępować”. Teraz jednak, przygoda Księżniczki Zeldy daje zupełnie nową perspektywę opowieści w serii.
Zelda w końcu staje się postacią centralną w historii, co otwiera nowe możliwości fabularne i gameplayowe.
[Link do wywiadu na Twitterze](
[Zobacz trailer na YouTube](
Źródło: https://www.polygon.com/news/455525/zelda-echoes-of-wisdom-protagonist-interview
Udostępnij wiadomość