Paradox musi skupić się na odbudowie zaufania po anulowaniu Life By You

Paradox musi skupić się na odbudowie zaufania po anulowaniu Life By You

Paradox musi skupić się na odbudowie zaufania po anulowaniu Life By You

“Zarządź wydawaniem gier wysokiej jakości, ponieważ zwycięzca bierze wszystko.”

Life By You - artwork
Źródło: Paradox

Paradox Interactive odnotowało w ostatnich miesiącach szereg niepowodzeń w swoich projektach, co skłoniło zarząd do krytycznej oceny dotychczasowych decyzji. Fredrik Wester, dyrektor generalny firmy, przyznał w swoim oświadczeniu, że “zdecydowanie podjęto błędne decyzje w kilku projektach” i że ta sytuacja musi ulec zmianie.

Przez ostatnie 12 miesięcy, Paradox borykał się z serią katastrof w rozwoju gier. Zawiodły nie tylko strategię gier, ale także plany dotyczące dodatków do popularnych tytułów. Przykładowo, ubiegłoroczny projekt The Lamplighters League okazał się klapą wartą 22 miliony dolarów, a wiele miesięcy później opóźniono DLC do Cities: Skylines 2 z powodu problemów z wydajnością. Dodatkowo, Paradox zakończył współpracę z deweloperem Prison Architect 2, co skutkowało nieokreślonym opóźnieniem tej gry. W czerwcu firma podjęła decyzję o anulowaniu swojego symulatora życia - Life By You oraz zamknięciu studia odpowiedzialnego za ten projekt.

Life By You - screenshot
Źródło: Paradox Interactive

Zarząd Paradox stwierdził, że podczas tworzenia nowych gier nie można trzymać się utartych schematów. W szczególności omawiano problemy związane z Life By You, które mogły zająć zbyt dużo czasu na wprowadzenie zmian. Uznano, że projekt wymagał zbyt dużej ilości poprawek, które byłyby nieopłacalne finansowo i czasowo.

Mattias Lilja, wiceprezydent firmy, w wywiadzie zaznacza, że wiele problemów można byłoby szybciej naprawić, gdyby projekty były bardziej zbieżne z głównym nurtem strategii, w którym specjalizuje się Paradox. To właśnie w strategiach Paradox czuje się najlepiej i planuje w przyszłości zwrócić się w tę stronę.

“Musimy zacząć małymi krokami, słuchać fanów i przede wszystkim skupić się na naszych mocnych stronach,” mówi Lilja. Ważne jest dla nich, by uzyskać szczere opinie od graczy na jak najwcześniejszym etapie produkcji.

Cities: Skylines 2 - screenshot
Źródło: Paradox

Zarząd Paradox odniósł się również do swoich problemów wewnętrznych, które występowały w przeszłości, potwierdzając, że wprowadzono zmiany mające na celu poprawę kultury pracy w firmie. Regularne badania wśród pracowników mają na celu uproszczenie komunikacji i poprawę transparentności w firmie.

W obliczu zabiegów zmierzających do odbudowy zaufania, Lilja i Fåhraeus potwierdzili, że Paradox ma zamiar przestrzegać zasady: “Dostarczanie gier wysokiej jakości, ponieważ zwycięzca bierze wszystko.” Tylko poprzez skuteczną komunikację oraz dostosowanie się do oczekiwań graczy, mogą ponownie zyskać ich zaufanie.

Więcej informacji oraz materiałów można znaleźć w filmie: Cities: Skylines 2 Official Gameplay Trailer -

Źródło: https://www.eurogamer.net/paradox-must-refocus-to-rebuild-trust-and-survive-bosses-say-after-life-by-you-cancellation

Udostępnij wiadomość