Palworld Czy deweloper zdecyduje się na model free-to-play?

Palworld: Czy deweloper zdecyduje się na model free-to-play?
Deweloper gry Palworld stoi przed ważnym dylematem dotyczącym przyszłości swojego hitu: przejść na model free-to-play z usługą na żywo, czy pozostać przy aktualnym modelu płatnym.
Palworld, uznawany za „Pokémon z bronią”, to multiplayerowa gra survivalowa, która zdołała zyskać ogromną popularność. Została wydana na Steamie w cenie 30 USD i zadebiutowała również na Xbox Game Pass, ustanawiając rekordy sprzedaży i liczby graczy. Deweloper, brytyjska firma Pocketpair, przyznał, że tak duży sukces finansowy był dla nich sporym wyzwaniem, którego nie byli w stanie w pełni wykorzystać.
Mimo że liczba graczy nieco spadła po hucznym premierze, Palworld nadal znajduje się w czołówce najczęściej granych gier na Steamie. Prezes Pocketpair, Takuro Mizobe, myśli o długoterminowym rozwoju gry oraz o tym, czy zrobić z niej grę opartą na modelu free-to-play, jak wiele innych nowoczesnych tytułów.
W wywiadzie dla ASCII Japan, Mizobe stwierdził, że zmiana modelu na gry usługowe mogłaby znacznie przedłużyć żywotność produktu, a także poprawić stabilność finansową. Zaznaczył jednak, że Palworld nie był początkowo projektowany z takim celem i istnieje wiele wyzwań związanych z przekształceniem go w grę z modelem usługowym.
Mizobe wskazał, że jednym z większych wyzwań byłoby przekształcenie gry z modelu płatnego na free-to-play, co wiązałoby się z nowym podejściem do monetyzacji. Jak zauważył, gry tego typu często oferują płatne elementy, takie jak skórki czy przepustki sezonowe, co w przypadku Palworld może stanowić trudne zadanie.
Wiele gier z powodzeniem przeszło na model free-to-play, jednak wymagało to ogromnego wysiłku i czasu, co najlepiej ilustrują przykłady takich tytułów jak Fall Guys czy PUBG, które potrzebowały kilku lat na dokonanie tego przejścia. Mizobe zwrócił uwagę, że rozważana zmiana jest skomplikowana i nie tak prosta, jak mogłoby się wydawać.
Mimo że jeszcze nie podjęto decyzji, Pocketpair jest świadome potencjalnego niezadowolenia dotychczasowych graczy, którzy już zapłacili 30 USD za dostęp do gry. Warto zauważyć, że Palworld zadebiutowało w wersji wczesnego dostępu zaledwie pół roku temu.
Pocketpair wykorzystało sukces Palworld, podpisując umowę z Sony w celu utworzenia nowej firmy Palworld Entertainment, której zadaniem będzie rozwijanie marki. Ta współpraca nie stanowi umowy wydawniczej, lecz jest próbą wykorzystania popularności gry poprzez produkty niezwiązane bezpośrednio z gamingiem, takie jak gadżety czy muzyka.
Kolejnym niewiadomym jest nadchodząca prezentacja tytułu na wrześniowym Tokyo Game Show, gdzie Palworld ma być ogłoszony na PlayStation. Plotki o planowanej premierze pojawiały się już wcześniej, a sama impreza odbędzie się w dniach 26-29 września.
Palworld może być jednym z największych debiutów gier w historii, jednak zbudowało również kontrowersyjną reputację. Deweloperzy twierdzili, że otrzymali groźby śmierci w związku z oskarżeniami o „podróbkę” Pokémon, zarzuty te zostały przez nich stanowczo odrzucone.
Jeśli gracz jest zainteresowany danym tytułem, powinien sprawdzić dostępne w sieci materiały, w tym interaktywną mapę Palworld i poradniki dotyczące hostowania serwerów.
Udostępnij wiadomość