Nowy glitch w Zelda Echoes of Wisdom umożliwia grę jako Link!

Nowy glitch w Zelda: Echoes of Wisdom umożliwia grę jako Link!
Po niemal czterdziestu latach, Zelda w końcu zyskała swoją własną główną grę w serii The Legend of Zelda, zatytułowaną Echoes of Wisdom. Jak to często bywa w społeczności graczy, szybko odkryto możliwość, która pozwala na grę jako Link zamiast Zeldy.
Glitch, który został po raz pierwszy znaleziony przez japońskiego speedrunnera Ikaboze, wykorzystuje zestaw błędów oraz fakt, że gramy jako Link we wstępie gry, aby umożliwić jego użycie w całej grze. W oryginalnym materiale wideo można znaleźć szczegółowe instrukcje, które zostały zebraną przez fanów serii, w tym wideo od ZeldaMaster.
Oto uproszczony przewodnik, jak powtórzyć ten glitch:
- Rozpocznij nową grę. W Suthorn Ruins, gdy przejmiesz kontrolę nad Linkiem, wykonaj ręczne zapisanie gry. Od tego momentu nie wykonuj więcej ręcznych zapisów – automatyczne zapisy są dozwolone.
- Przejdź przez całą sekwencję wstępną bez robienia ręcznych zapisów. Uciekaj z Hyrule Castle jako Zelda, zrób pierwszy dungeon i dotrzyj do miejsca, w którym możesz swobodnie eksplorować Hyrule (gdy zdobywasz misję “Searching for Everyone”).
- Zbierz odzew Sign w Suthorn Village lub innym miejscu.
- Idź na północ do Eternal Forest i spróbuj określić, jak daleko możesz wejść w las, zanim zostaniesz przeniesiony z powrotem na zewnątrz. Próbuj upuszczać echa Sign, aby były jak najbliżej krawędzi strefy, gdzie przeniesiono cię na zewnątrz.
- Ustal prędkość wykonywania czynności w tym momencie i upewnij się, że ekran pauzy otwiera się, gdy wciśniesz pauzę.
- Kontynuuj tę sekwencję, a gdy znajdziesz przeciwnika, pozwól mu zaatakować Linka, co spowoduje, że umiera.
- W tym momencie musisz szybko przejść do ładowania zapisu gry.
- Po ciemności ekranu naciśnij w górę i ponownie przycisk “A”, aby zakończyć proces. Jeśli wszystko poszło dobrze, znajdziesz się w Eternal Forest, ale jako Link!
Warto zaznaczyć, że glitch ten ma swoje ograniczenia. Choć można wolno eksplorować świat, stan gry cofa się do początkowego, więc nie będzie dostępnej mapy ani większości opcji w menu. Mimo to Link będzie miał pełną ilość serc, bomby i broń.
Kluczowym ograniczeniem jest brak możliwości używania Echoes, co obecnie uniemożliwia rozegranie całej gry jako Link. Po odkryciu błędu, członkowie speedrunningowego Discorda rozpoczęli rozmowy na temat przeprowadzenia “Link%” run, jednak bez Echoes hinder, postęp w grze jest na razie niemożliwy. Mimo to, niektórzy śmiałkowie pracują nad znalezieniem sposobów na przezwyciężenie tych przeszkód, w nadziei na szybsze odkrycie rozwiązania.
Zobacz również:
Źródło: https://www.ign.com/articles/zelda-echoes-of-wisdom-speedrunner-finds-a-way-to-play-as-link
Udostępnij wiadomość