Nowe gry Halo od 343 Industries – studio przechodzi przemianę!

Nowe gry Halo od 343 Industries – studio przechodzi przemianę!
Ostatnia aktualizacja dotycząca serii gier Halo przynosi ze sobą ekscytujące wieści. 343 Industries, twórca kultowej serii, ogłosił, że rozwija kilka nowych gier pod nową marką: Halo Studios.
Wczoraj wieczorem studio zaprezentowało pierwszy rzut oka na Project Foundry – eksperymentalny projekt, który pokazuje, jak mogłaby wyglądać flagowa seria Xbox, rozwijana w silniku Unreal Engine 5. Wszystkie przyszłe gry Halo mają korzystać z tego nowego silnika, odchodząc od własnego Slipspace Engine, nad którym studio pracowało przez wiele lat.
Project Foundry to nie nowa gra w tradycyjnym tego słowa znaczeniu, ale raczej zaawansowana prezentacja technologii. W sześciominutowym filmie oraz towarzyszącym wpisie na blogu Xbox Wire, przedstawiono jakość, która ma być w pełni reprezentatywna dla gier Halo w Unreal Engine 5. Fragmenty z Project Foundry mogą pojawić się w przyszłych projektach.
Jak zauważył przewodniczący Halo Studios, Pierre Hintze: “Nasza intencją jest, aby większość z tego, co pokazaliśmy w Foundry, znalazła się w projektach, nad którymi aktualnie pracujemy, lub przyszłych projektach.”
Project Foundry zawiera fragment klasycznego otoczenia Pacific Northwest z serii Halo, wypełnionego drzewami i szczegółami, a także pierwsze spojrzenie na Master Chiefa w starciu z dwoma elitami Covenant. Zmodelowane obszary obejmują także nowe, mroźne miejsce zwane Coldlands oraz Blightlands, miejsce opanowane przez Flood.
Tim Sweeney, szef Epic Games, powiedział: “Pierwszy Halo zdefiniował gaming konsolowy w 2001 roku, a przez pokolenia Halo popychał granice technologii z niesamowitą rozgrywką, fabułą i muzyką. Epic jest zaszczycony, że zespół Halo Studios wybrał nasze narzędzia do wsparcia swojej przyszłej pracy!”
Decyzja Halo Studios o przejściu na Unreal Engine była spodziewana. Już w lutym 2023 roku pojawiły się doniesienia, że studio rezygnuje z Slipspace na rzecz narzędzi Epic po tym, jak Halo Infinite nie spełnił oczekiwań i nastąpiły zwolnienia w zespole.
Rezygnacja z własnego silnika oznacza przyjęcie standardów branżowych, co powinno przyspieszyć proces rekrutacji i onboarding nowych pracowników. Przejście na Unreal Engine to także symboliczne zamknięcie rozdziału nad Halo Infinite, które przez wiele osób nie zostało uznane za odpowiednie dla Microsoftu.
“Z szacunkiem, niektóre komponenty Slipspace mają prawie 25 lat,” powiedział Chris Matthews, dyrektor artystyczny studia.
Jednak kiedy możemy oczekiwać tych nowych gier Halo? Jak się wydaje, jeszcze nie w najbliższym czasie. Hintze dodał: “Powinniśmy rozmawiać o rzeczach, gdy mamy o nich co mówić, w szerszym zakresie. Dzisiaj to pierwszy krok – pokazujemy Foundry, ponieważ wydaje się to właściwe - chcemy wyjaśnić nasze plany fanom Halo i przyciągnąć nowych, pełnych pasji deweloperów do naszego zespołu.”
Zobacz film o Project Foundry:
Źródło: https://www.eurogamer.net/halo-developer-343-industries-rebrands-confirms-multiple-new-games
Udostępnij wiadomość