Nintendo kontra Palworld Czy nowe patenty zagrażają przyszłości gry?

Nintendo kontra Palworld Czy nowe patenty zagrażają przyszłości gry?

Nintendo kontra Palworld: Czy nowe patenty zagrażają przyszłości gry?

Kwestia praw autorskich i patentów w branży gier nie przestaje zaskakiwać. Po głośnym pozwie, który Nintendo i The Pokémon Company złożyli przeciwko deweloperowi Palworld, firmie Pocketpair, pojawiły się nowe interesujące informacje na temat potencjalnych naruszeń patentowych.

Według Kiyoshi Kurihary, japońskiego prawnika specjalizującego się w patentach, istnieje tzw. “killer patent”, który może być kluczowy w sprawie. Kurihara twierdzi, że patent ten dotyczy mechaniki chwytania Pokémonów, co może być trudne do ominięcia dla wszelkich gier inspirowanych pobocznymi grami Pokémon.

“Wydaje się, że uniknięcie naruszenia tego patentu jest bardzo trudne, jeśli chcesz stworzyć grę podobną do Pokémon,” stwierdził Kurihara.

Walory rozgrywki w Palworld znacząco różnią się od tych w Pokémon, z bardziej wyraźnymi elementami przetrwania i craftingu, co przypomina grę Ark. Po spektakularnym debiucie Palworld w tym roku, wielu graczy zwróciło uwagę na podobieństwa między przyjaciółmi z Palworld a Pokémonami, co doprowadziło do oskarżeń o “plagiatowanie” projektów Pokémonów. Zamiast jednak podjąć kroki w kierunku naruszenia praw autorskich, Nintendo postanowiło działać drogą patentową.

Kurihara wymienił cztery aplikacje patentowe, które Nintendo i The Pokémon Company wspólnie zarejestrowali po premierze Palworld w styczniu. W szczególności, patent nr 7545191 może stanowić główny punkt w tej sprawie i dotyczy mechaniki rzutów przedmiotem łapiącym (podobnym do Poké Balla) w celu schwytania charakteryzujących się wyjątkowymi wymogami farmionymi w grze.

Warto dodać, że Palworld rzeczywiście oferuje mechanikę polegającą na rzucaniu obiektów przypominających piłki (nazywanych “Pal Sphere”) w celu złapania potworów, co może być kluczowe dla toczącej się sprawy. Pocketpair zadeklarowało, że podejmie odpowiednie kroki prawne w tej sprawie, jednocześnie kontynuując rozwój gry.

Gracze są teraz zaniepokojeni, czy pozew Nintendo oraz The Pokémon Company wpłynie na przyszłość Palworld, w tym na możliwość usunięcia gry z rynku lub całkowitego jej zamknięcia.

Palworld miał premierę na Steam, gdzie początkowa cena wynosiła 30 USD, oraz zadebiutował w Game Pass na Xboxie i PC. Sukces gry był na tyle duży, że dyrektor Pocketpair, Takuro Mizobe, przyznał, iż firma nie była w stanie poradzić sobie z ogromnymi zyskami, jakie projekt przyniósł. W związku z tym Pocketpair postanowił szybko wykorzystać tę sytuację i podpisał umowę z Sony dotycząca utworzenia nowego przedsiębiorstwa zajmującego się rozwojem IP Palworld.

Mówiąc o Sony, krążą plotki na temat zapowiedzi wersji Palworld na PlayStation podczas tegorocznego Tokyo Game Show. Targi odbywają się w dniach od 26 do 29 września. Mimo że liczba graczy nieco spadła od momentu premierowego debiutu Palworld, gra nadal zajmuje wysokie miejsca w rankingu najczęściej granych tytułów na Steamie.

Patent nr 7545191, będący w posiadaniu Nintendo i The Pokémon Company.

Źródło: https://www.ign.com/articles/nintendo-vs-palworld-killer-patent-may-be-about-the-mechanic-of-catching-pokmon

Udostępnij wiadomość