Kryzys w Firewalk Studios Dyrektor Concorda rezygnuje w obliczu niepewności

Ī# Kryzys w Firewalk Studios: Dyrektor Concorda rezygnuje w obliczu niepewności
Gra Concord, stworzona przez Firewalk Studios, znalazła się w poważnych tarapatach. Ryan Ellis, dyrektor gry, podobno zrezygnował ze swojego stanowiska, gdyż tytuł został usunięty z rynku po zaledwie dwóch tygodniach od premiery, z powodu katastrofalnych wyników. Pracownicy studia pozostają w niepewności, czekając na decyzję Sony dotyczącą przyszłości gry.
Concord, dostępny na PS5 i PC, został usunięty z sprzedaży dwa tygodnie po premierze, a Sony zaoferowało pełne zwroty pieniędzy dla graczy. W oficjalnym oświadczeniu Ellis podkreślił, że mimo że wiele elementów gry przemawiało do graczy, inne aspekty oraz pierwotna premiera nie spełniły oczekiwań.
Ellis zapowiedział, że Firewalk będzie “badać opcje” i “ustali możliwą ścieżkę na przyszłość”, gdy gra zostanie wycofana. Jednak od tego czasu nie wydano dalszych informacji. Jak donosi Kotaku, pracownicy Firewalk pozostają w “zawieszeniu” przez dwa tygodnie po zamknięciu Concorda, będąc w oczekiwaniu na decyzję odnośnie gry oraz przyszłości studia.
Niektórzy pracownicy są pesymistycznie nastawieni do możliwości powrotu Concorda. Rzekomo niektórzy zostali poproszeni o przygotowanie propozycji kolejnych projektów, a także spekulacje dotyczą masowych zwolnień w Firewalk, które zatrudnia około 150-170 osób. Studio jest bowiem jednym z najdroższych pod względem kosztów na pracownika w obrębie PlayStation.
Wśród spekulacji krąży również możliwość, że Sony może zdecydować o przekształceniu studia w kooperacyjną jednostkę przy jednym z wielu innych projektów własnych. Część pracowników, z obawy o przyszłość, zdecydowała się już na odejście, a pozostali czekają na informacje dotyczące potencjalnych pakietów odprawowych.
Ryan Ellis, który wcześniej pełnił rolę dyrektora kreatywnego w Destiny 2, podobno poinformował zespół, że przechodzi do roli wspierającej. “Ryan głęboko wierzył w ten projekt i w radość, jaką przynosi graczom,” powiedział jeden z byłych deweloperów w rozmowie z Kotaku. “Niezależnie od tego, że były rzeczy, które mogły zostać zrobione inaczej w trakcie rozwoju… jest dobrym człowiekiem, pełnym serca.”
Firewalk Studios zostało przejęte przez Sony w kwietniu ubiegłego roku w ramach ogromnej ofensywy live-service prowadzonej przez byłego szefa PlayStation, Jima Ryana. Reakcja na Concord, pierwszy tytuł stworzony przez Firewalk, była średnia, a analitycy branżowi szacują, że sprzedaż wyniosła mniej niż 25 000 sztuk na PlayStation 5 i PC.
Udostępnij wiadomość