Kryzys w branży gier były prezydent Sony o zwolnieniach w sektorze gier

Kryzys w branży gier: były prezydent Sony o zwolnieniach w sektorze gier
“Widzisz, takie jest życie.”
Były prezydent Sony Computer Entertainment Europe, Chris Deering, uważa, że niedawne zwolnienia w branży gier nie są wynikiem chciwości korporacyjnej. Zamiast tego, zasugerował, że pracownicy, którzy stracili pracę, powinni “jeździć dla Ubera” lub “spędzić rok na plaży”, aż rynek się ustabilizuje.
Deering był gościem w podcaście pisarza gier Simona Parkina, gdzie omawiano problem zwolnień w branży gier. “Nie uważam, że zwolnienia wynikły z chciwości,” powiedział Deering. “Zawsze starałem się minimalizować tempo, w jakim zatrudnialiśmy pracowników, ponieważ wiedziałem, że przyjdzie czas cyklu i nie chciałem przeżywać tych samych problemów, co Sony w Elektronice.”
Deering przyznał, że ostatnie zwolnienia w Sony, w tym w Londyńskim Studiu, były bolesne, ale podkreślił, że “jeśli pieniądze nie przychodzą od konsumentów za ostatnią grę, trudno będzie uzasadnić wydanie pieniędzy na następny projekt”.
“To zapewne bardzo bolesne dla menedżerów, ale nie sądzę, by umiejętności w tej dziedzinie [produkcji gier] prowadziły do dożywotniej biedy czy ograniczeń. To nadal miejsce, gdzie dzieje się akcja, i przypomina pandemię - musisz teraz znaleźć sposób, aby przez to przejść, jeździć dla Ubera czy cokolwiek innego, znaleźć tanie miejsce do życia i spędzić rok na plaży. Ale bądź na bieżąco z wiadomościami, bo gdy raz wysiądziesz z pociągu, znacznie trudniej jest wrócić,” dodał Deering.
Deering wyraził optymizm co do przyszłości pracowników, którzy zostali zwolnieni. “Te sytuacje czasami odbudowują się szybciej, niż można by pomyśleć, kiedy wszystko jest bardzo kruche,” powiedział. “Zakładam, że ludzie otrzymali jakieś przyzwoite odprawy i zanim te się skończą… Wiesz, takie jest życie.”
Chris Deering rozpoczął swoją karierę w branży gier jako wiceprezydent ds. marketingu międzynarodowego w Atari, a następnie przeszedł do Sony przez Columbia Pictures. Pełnił funkcję prezydenta SCEE od 1995 do 2005 roku, podczas której firma wprowadziła na rynek konsole PlayStation i PlayStation 2.
W lutym 2024 roku Sony zwolniło 900 pracowników PlayStation (około osiem procent swojej siły roboczej), w tym zamknęło Londyńskie Studio i ograniczyło zatrudnienie w Firesprite. W sumie do maja 2024 roku zwolnienia w branży gier dotknęły ponad 10,000 osób, a ta liczba wzrosła do ponad 11,500.
Ostatnio studio Lost Boys, należące do Embracera, także zostało dotknięte zwolnieniami.
Dlaczego zatem dochodzi do tych zwolnień? Na to pytanie odpowiadają eksperci.
Udostępnij wiadomość