Historia PlayStation Jak wszyscy w Sony uważali, że projekt zakończy się porażką

Historia PlayStation: Jak wszyscy w Sony uważali, że projekt zakończy się porażką
Ken Kutaragi, w trakcie obchodów 25-lecia PlayStation, podzielił się wspomnieniami o niedowierzających w projekt pracownikach Sony.
W latach 90-tych Ken Kutaragi oraz Sony podjęli próbę współpracy z Nintendo przy wczesnej wersji PlayStation, która miała działać jako napęd CD dla Nintendo SNES. Gdy ta współpraca nie powiodła się, Kutaragi i Sony postanowili wprowadzić na rynek oryginalne PlayStation w 1994 roku. Mimo że ten system ostatecznie zrewolucjonizował przemysł gier wideo, Kutaragi do dziś pamięta o niedowiarkach, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz Sony.
„Chcieliśmy dzielić się pasją,” powiedział Kutaragi na Tokyo Games Show. „Chcieliśmy usłyszeć ich oczekiwania i to, czego się nie spodziewali, więc odwiedziliśmy dziesiątki firm, jeśli nie setki, dużo producentów gier. To było wspaniałe wspomnienie. Oni nie byli tym zainteresowani. Po prostu mówili: ‘Nie róbcie tego. Było wiele firm i żadna z nich nie odniosła sukcesu. Zawiedziecie się.’ To właśnie nam mówili.”
Nie jest zaskoczeniem, że nie wszyscy podzielali pasję Kutaragiego do tego projektu. Kiedy PlayStation wkraczało na rynek, Nintendo i Sega były jedynymi dwoma dominującymi producentami konsol. Mimo że Sony mogło oferować potężniejszy sprzęt niż Genesis, SNES czy peryferium 32X, Sega wprowadzała na rynek swoją Saturn, w tym samym czasie. Gdyby ten system zyskał popularność tak jak PS, wojna konsol mogłaby zakończyć się zupełnie inaczej.
Podobne doświadczenie miało miejsce w 2001 roku, kiedy Microsoft musiał zmierzyć się z Sega Dreamcast i PlayStation 2. Sega szybko opuściła rynek konsol, pozostawiając Sony, Nintendo oraz Microsoft jako głównych graczy w tej branży. Przez cztery kolejne generacje konsol, Sony pozostaje jedną z najdominujących firm w świecie gier wideo. Wszystko zaczęło się od wizji Kutaragiego i jego zespołu dotyczącej przyszłości gier.
Udostępnij wiadomość