Hell is Us Zmiana w podejściu do eksploracji i immersji w nadchodzącym tytule

Hell is Us: Zmiana w podejściu do eksploracji i immersji w nadchodzącym tytule
GPS jest zabroniony.
W wydanym w nadchodzących miesiącach tytule Hell is Us, stworzonym przez dewelopera Rogue Factor, gracze wcielają się w Rémi, który próbuje odnaleźć swoich rodziców w fikcyjnym kraju Hadea. Problemem jest to, że Hadea jest państwem hermetycznym. Jedynym powodem, dla którego Rémi znalazł się poza jego granicami, jest to, że jego matka przemyciła go, gdy miał pięć lat. Niestety, została złapana przez kontrolę graniczną, pozostawiając go samego w kanadyjskim systemie opieki zastępczej. Te traumatyczne wspomnienia motywują Rémi do ponownego połączenia się z rodzicami oraz zrozumienia, dlaczego zdecydowali się go wysłać na zewnątrz.
Hadea pogrąża się w wojnie domowej, a wiadomości na temat konfliktu są rzadkie z powodu polityki izolacjonizmu. Rémi, dowiadując się o misji pokojowej ONZ w swoim kraju, postanawia wziąć w niej udział, mimo że jego wnioski o wizę były wcześniej odrzucane. Gdy misja dociera w okolice gór otaczających kraj, Peacekeeperzy nie zostają wpuszczeni. W zdesperowanym ruchu Rémi opuszcza swoją pozycję i zjeżdża w dół, aby dotrzeć do Hadea.
Innowacyjne podejście do eksploracji
Hell is Us zrezygnowało z tradycyjnych map i znaczników misji. Gracze nie mają nawet kompasu - nawigacja polega na zbieraniu wskazówek i informacji od postaci, które się spotyka. Takie podejście nie tylko wzbogaca narrację, ale również wprowadza dreszczyk emocji związany z eksploracją, ponieważ gracze nie mogą przewidzieć, co na nich czeka.
Rémi odkrywa zrujnowany dom, gdzie spotyka starszego mężczyznę ukrywającego się w piwnicy, mającego nadzieję, że przynajmniej jeden z jego synów przeżył. W miarę postępowania wydarzeń w grze obecność wojny staje się niewątpliwa. Niektóre obszary, takie jak bagna, są pełne dramatycznych obrazów, takich jak masowe groby cywilów, którzy padli ofiarą konfliktów, co konfrontuje gracza z realiami wojny.
Brak komfortu GPS
Hell is Us stawia na immersję, rezygnując z przytłaczających map i informacji. Zamiast tego gracze korzystają z ‘huba dochodzeniowego’, gdzie niektóre informacje są przedstawione w formie mapy myśli. To nie przeszkadza w odkrywaniu Hadei, a raczej jest niezbędne do orientacji przy podejmowaniu kolejnych kroków.
Podczas eksploracji, Rémi natrafia na rannego żołnierza u bram starożytnej ruiny. Wnętrze tego miejsca zdaje się żyć własnym życiem, łącząc elementy zapomnianych zamków i mrocznych więzień. Wraz z odkrywaniem ruin, okazuje się, że w Hadei dzieje się coś więcej niż tylko wojna cywilna — w cieniu przeszłości czai się coś nieznanego i przerażającego.
Dynamiczna walka i towarzysze
Podczas walki w Hell is Us gracze mogą korzystać z różnorodnych broni, co wprowadza elementy taktyki do starć. Rémi ma do dyspozycji drona, który może odwrócić uwagę wrogów - idealnie wpisując się w dynamikę walki, gdzie każdy ruch może przesądzić o sukcesie. Zmienność w stylu walki oraz różne wrogowie dają szansę na eksperymentowanie i dopasowanie taktyki do sytuacji w trakcie rozgrywki.
Podsumowując, Hell is Us to tytuł, który obiecuje intensywną immersję oraz unikalne podejście do eksploracji i narracji. Z każdym krokiem w stronę celu, gracze odkrywają mroczne sekrety Hadei, jednocześnie stawiając czoła nieprzewidywalnym niebezpieczeństwom.
Oczekiwania wobec gry są ogromne, a frajda, jaką oferuje niewątpliwie przyciągnie miłośników gier akcji.
[Zobacz zwiastun Hell is Us na YouTube](
Udostępnij wiadomość