Gorilla Tag Fenomen, Który Podbił Wirtualną Rzeczywistość!

Gorilla Tag Fenomen, Który Podbił Wirtualną Rzeczywistość!

Gorilla Tag: Fenomen, Który Podbił Wirtualną Rzeczywistość!

Gorilla Tag, gra stworzona przez jedną osobę, Kerestella Smitha, znanego również jako Lemming, stała się najpopularniejszym tytułem w wirtualnej rzeczywistości. Pomimo że może nie być rozpoznawana przez szerszą publiczność, to przyciąga około miliona unikalnych graczy dziennie i osiągnęła już liczbę 12 milionów graczy od momentu premiery w 2021 roku. Ta gra doskonale wpasowała się w gusta młodszej publiczności w wieku 7-14 lat, zyskując status kultowej, a jej prosta mechanika zyskuje na złożoności w codziennej zabawie.

Smith przyznaje, że nie planował stworzyć gry dla dzieci, ale chciał po prostu stworzyć coś, co jemu samemu by się podobało. Gra pozwala graczom wcielić się w postacie goryli i rywalizować w zabawie w berka w wirtualnym świecie. Dzięki swobodnej strukturze, gracze zaczęli tworzyć własne gry, miejskie legendy oraz wykorzystywać grę jako przestrzeń do wspólnego spędzania czasu.

Gorilla Tag has become Gen Alpha’s preferred virtual hangout in recent years.

Gra zyskała popularność dzięki nowatorskiemu podejściu oraz atrakcyjnemu stylowi wizualnemu. W miarę rosnącej popularności Smith postanowił podzielić się silnikiem lokomocji, co zaowocowało falą klonów. Choć początkowo był sfrustrowany tym zjawiskiem, szybko dostrzegł, że to młodsze pokolenie jest odpowiedzialne za tę falę – dzieci kopiują to, co im się podoba, co daje nadzieję na przyszłych programistów.

Smith przewiduje również przyszłość VR, podkreślając społeczną dynamikę tego medium. Uważa, że VR udostępnia przestrzeń do tworzenia wspólnot i spędzania czasu razem, co jest szczególnie ważne dla młodszych pokoleń. “Wirtualna rzeczywistość to nie tylko inna technologia, ale także fundament, który pozwala tworzyć prawdziwe społeczności” – mówi.

Where older players tend to see VR as a hassle, many younger players have adopted it as must-have tech.

Gorilla Tag to nie tylko gra. To doświadczenie budujące wspólnotę w wirtualnym świecie, w którym gracze mogą poczuć się wspólnie z innymi ludźmi. Dla Smitha, kluczem jest stworzenie przestrzeni, która łączy tak różnorodne aspekty, jak ruch, interakcja, i głębokie emocje związane z graniem wraz z innymi.

Źródło: https://www.gamespot.com/articles/how-gorilla-tag-became-a-generational-obsession-and-conquered-vr/1100-6526437/?ftag=CAD-01-10abi2f

Udostępnij wiadomość