God of War Ragnarök na PC niesamowity port z drobnymi problemami - sprawdź najlepsze ustawienia!

God of War Ragnarök na PC: niesamowity port z drobnymi problemami - sprawdź najlepsze ustawienia!
God of War Ragnarök, dostępny na PC ponad dwa lata po premierze na PlayStation, aspiruje do bycia lepszą grą komputerową niż wcześniej dostępna wersja. I w wielu aspektach spełnia tę obietnicę, oferując graczom na PC znakomity sposób na cieszenie się jednym z najlepszych tytułów wydanych przez Sony w ostatnich latach.
Warto zauważyć znaczną poprawę w działaniu gry. Wprowadzenie wtyczki DirectX 12 umożliwia wcześniejszą kompilację shaderów, co rozwiązuje problem z opóźnieniami wywołanymi ich generowaniem podczas gry. Twórcy z Jetpack Interactive zależało na tym, aby doświadczenie było jak najbardziej stabilne, co udało się osiągnąć. Choć w pierwszych godzinach gry zdarzają się sporadyczne skoki w czasie klatek, to są one na tyle rzadkie, że nie wpływają na ostateczne wrażenia z rozgrywki.
Kolejną zaletą jest ulepszony interfejs użytkownika i menu ustawień. Gra oferuje wsparcie dla ultra-szerokich monitorów, z proporcjami ekranu sięgającymi do 32:9. To wymagało znacznego wysiłku deweloperskiego, szczególnie w kwestii animacji w scenach przerywnikowych.
Menu pozwala na wprowadzanie zmian ustawień w czasie rzeczywistym, co daje możliwość obserwowania wpływu tych zmian na jakość graficzną. Użytkownicy mają do dyspozycji szereg opcji, wspieranych przez najpopularniejsze technologie upscalingowe, takie jak DLSS, FSR, XeSS oraz autorska implementacja TAAU studia Santa Monica.
Niestety, powracająca “oryginalna” preseta z PS4, która odpowiadała ustawieniom w poprzedniej grze, nie trafiła do tej wersji, a ogólnie rzecz biorąc, wersja na PC nie osiąga jakości przekraczającej możliwości PS5. Największą poprawą jest jakość obrazu, gdzie DLSS lub DLAA radzą sobie lepiej z finezyjnymi detalami niż TAAU na PS5. Inne ustawienia jakości PS5 są oznaczone jako “ultra” na PC, podczas gdy tryb wydajności PS5 odpowiada ustawieniom między niskimi a średnimi.
Niestety, są również aspekty, w których wersja na PS5 prezentuje się lepiej niż ta na PC. Brakuje tutaj unikalnego systemu śledzenia kubalek, co skutkuje mniej dokładnymi odzwierciedleniami w wersji na PC. Problemy występują również w przypadku niektórych efektów graficznych, takich jak sekwencje we mgle, które na PS5 są znacznie bardziej złożone.
Wydajność na procesorach Ryzen 3000 (Zen 2) wydaje się być nieproporcjonalnie niska. Popularny Ryzen 5 3600 rzadko osiąga 60 klatek na sekundę, niezależnie od ustawień. Wykazywana różnica wydajności pomiędzy Ryzen 5 3600 a 7800X3D jest znacznie większa niż w innych grach.
W obszarach, gdzie gra na PC boryka się z problemami, wprowadzenie aktualizacji po premierze jest kluczowe. Możliwość wyboru szerszego kąta widzenia dla użytkowników 16:9 byłaby mile widziana, a także poprawki do problemów z kształtowaniem odbić w wodzie.
Podsumowując, God of War Ragnarök to znakomity port z wieloma zaletami, ale dla niektórych użytkowników, zwłaszcza posiadających ultra-szerokie monitory lub procesory Zen 2, istnieją poważne problemy do rozwiązania. Jeśli uda się się je naprawić, wersja na PC zyska na jakości, dorównując hiper-polished oryginałowi na PS5.
Sprawdź również ten film:
Udostępnij wiadomość