Ghost of Yotei - Nowa Era dla Franchizy PlayStation?

Ghost of Yotei - Nowa Era dla Franchizy PlayStation?
Sony ma wielkie ambicje związane z nadchodzącym tytułem Ghost of Yotei, a także z całą franczyzą Ghost od Sucker Punch. Celem jest rozszerzenie tej kultowej gry wideo na filmy, programy telewizyjne oraz inne spin-offy.
W wywiadzie dla New York Times, Hermen Hulst, dyrektor grupy biznesowej studiów Sony, zaznaczył, że rozwijanie franczyz PlayStation w inne formaty rozrywkowe wpływa na zwiększenie zainteresowania oryginalnymi grami – to zjawisko, które mogli zaobserwować na własne oczy przy okazji sukcesu serialu HBO “The Last of Us”.
„Z biznesowego punktu widzenia ma to sens” – dodał Hulst. „Kiedy na ekranach pojawia się serial lub film, ludzie czują się zainspirowani, aby ponownie zagrać lub zaprosić przyjaciół do wspólnej zabawy”.
Ghost of Yotei, będący kontynuacją gry Ghost of Tsushima, która ukazała się na PS4, zadebiutuje na PS5 w 2025 roku. Jest opisywany jako początek oficjalnej franczyzy, która obejmie przynajmniej jeden film i inne spin-offy. Film oparty na Ghost of Tsushima jest w produkcji już od jakiegoś czasu, a reżyserem jest Chad Stahelski, znany z serii John Wick.
Sony Pictures oraz PlayStation Productions ogłosili film o Ghost of Tsushima w marcu 2021 roku. Stahelski wskazał, że projekt jest w zaawansowanej fazie produkcji. „Kocham ten materiał, historię o Jinie Sakai” – stwierdził reżyser, podkreślając unikalny charakter opowieści oraz tematykę.
Jin, który zmienia się z honorowego samuraja w zniesławionego Ghost z Tsushima, balansując własną dumą z potrzebą przetrwania swojego ludu, to temat niezwykle interesujący. „Postacie w tej historii są czymś niezwykle ważnym, czego nie chciałbym stracić” – dodał Stahelski.
Sony ma doświadczenie w przenoszeniu swoich franczyz PlayStation na wielki ekran, co potwierdzają sukcesy takich tytułów jak „The Last of Us” oraz film z serii Uncharted, który zarobił około 400 milionów dolarów.
Z najnowszych informacji wynika, że Ghost of Tsushima osiągnęło sprzedaż na poziomie 13 milionów egzemplarzy od momentu premiery w 2020 roku, co czyni je jedną z największych komercyjnych sukcesów gier stworzonych przez PlayStation Studios.
Dyrektorzy kreatywni Nate Fox i Jason Connell ujawnili, że w Ghost of Yotei Sucker Punch pragnie znaleźć równowagę w otwartym świecie, aby uniknąć repetetywności, a także oferować wybory fabularne. Potwierdzili także plany wprowadzenia możliwości używania broni palnej, obok tradycyjnych broni białej, takich jak katana.
Wszystko to zwiastuje ekscytującą przyszłość dla franczyzy Ghost, która może dostarczyć fanom wielu niezapomnianych doświadczeń zarówno w grach wideo, jak i w innych formach rozrywki.
Udostępnij wiadomość