Generatywna sztuczna inteligencja w EA Nowa era czy kolejne frazesy?

Generatywna sztuczna inteligencja w EA: Nowa era czy kolejne frazesy?
EA CEO Andrew Wilson w trakcie tegorocznego szczytu inwestycyjnego stwierdził, że generatywna sztuczna inteligencja jest “bardzo istotnym elementem naszego biznesu”. Ta odważna deklaracja następuje niemal trzy lata po jego wypowiedzi na temat znaczenia NFT dla przyszłości branży gier wideo. Trudno nie zauważyć, że EA kontynuuje swoją misję bycia pionierem w dziedzinie nowych technologii.
Wypowiedź Wilsona na temat AI miała miejsce w ciekawym okresie dla inwestycji w technologie, gdy rozwój sztucznej inteligencji prowadzi do boomu na rynku, który obejmuje branżę gier wideo i nie tylko. EA zdaje się jednak wiedzieć, że inwestorzy zaczynają się niecierpliwić w oczekiwaniu na efekty pracy firm korzystających z AI, szczególnie gdy giganty AI, takie jak OpenAI, mogą stracić znaczne sumy pieniędzy w nadchodzących miesiącach.
Pomysł EA na “Imaginację do Kreacji” zaprezentowany inwestorom został wzbogacony o narrację typową dla epoki E3, labirynty losowo generowanych kartonowych pudełek oraz postacie stworzone przez społeczność, posługujące się różnorodnymi broniami z IP należących do EA. Dwie postacie biegają i rzucają w siebie granatami, strzelają do pudełek i mają przy tym sporo zabawy, zanim “uczyniły to bardziej epickim”, tworząc ogromną piramidę z kartonowych pudełek.
Mihir Vaidya, dyrektor strategii EA, wyjaśnił, że zaprezentowane wideo jest ilustracją, a nie rzeczywistą grą. Podkreślił, jak technicznie zaawansowana jest ta czysto ilustrująca prezentacja, zwracając uwagę na to, jak szybko gracze mogą stworzyć świat oraz fakt, że mogą korzystać z zasobów z innych gier EA w ramach wspólnej bazy danych. Jednak należy pamiętać, że jest to jedynie przedstawienie – bez konkretów i krystalicznych obietnic.
Wideo, będące częścią prezentacji, nie rozwiewa wielu wątpliwości. Przenoszenie zasobów między silnikami gier stanowi często duże wyzwanie, ponieważ poszczególne silniki mogą korzystać z różnych języków programowania. W filmie widzimy postacie z Apex Legends oraz narzędzie Plasma Cutter z Dead Space, które zostały stworzone w różnych silnikach. Czy EA zatrudni ekipę, która ręcznie przeniesie zasoby do jednego silnika, czy też skorzysta z nieskończonych możliwości generatywnej AI? Pytania te pozostają bez odpowiedzi.
Rynkowe trendy mogą wiele wyjaśnić. Z perspektywy wyników giełdowych EA, które odnotowało wzrost o prawie 7% w roku 2024, można zrozumieć atrakcyjność tego typu podejścia. EA dąży do przyciągnięcia nowej fali gotówki na przyszłe projekty, kierując swoje ambitne wizje do uszu inwestorów, ale pozostaje pytanie, czy te wizje kiedykolwiek się urzeczywistnią.
Przemysł gier wideo może być świadkiem dynamicznych zmian, ale czy to wystarczająco dużo, by EA mogło w pełni wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji w nadchodzących latach? Czas pokaże.
“Make it more epic.”
⁰EA Chief Strategy officer Mihir Vaidya demonstrates how EA plans to super-charge user-created game content with AI in this concept video “Imagination to Creation” from EA’s Investor Day event in NYC today.
Udostępnij wiadomość