Dlaczego Nintendo wybrało Zeldę na protagonistkę w The Legend of Zelda Echoes of Wisdom?

Dlaczego Nintendo wybrało Zeldę na protagonistkę w The Legend of Zelda Echoes of Wisdom?

Dlaczego Nintendo wybrało Zeldę na protagonistkę w The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom?

Nintendo ujawnia nowe szczegóły dotyczące decyzji, która doprowadziła do wyboru Zeldy jako protagonistki w najnowszej grze z serii, Echoes of Wisdom.

W aktualnym wpisie na blogu Ask The Developer producent serii, Eiji Aonuma, omawia proces twórczy gry, wspólnie z dyrektorem Nintendo, Tomomi Sano (pierwszą kobietą na tym stanowisku w serii Zeldy) oraz dyrektorem Grezzo, Satoshim Teradą.

Na początku Link miał być głównym bohaterem Echoes of Wisdom, jednak deweloperzy zrozumieli, że jeśli miałby on posługiwać się mieczem i tarczą, nie byłoby sensu zachowywać nowej mechaniki gry opartej na powielaniu.

Zelda w stylu chibi z Echoes of Wisdom

Terada dodał: „Echoes plus miecz i tarcza… Po prostu nie współgrałyby dobrze ze sobą. Istnieje szeroka gama echo, dlatego, aby w pełni wykorzystać rozgrywkę, postanowiliśmy skupić się wyłącznie na echo”.

Aonuma odpowiedział: „Jeśli tak, to musi to być ktoś, kto nie walczy mieczem i tarczą, prawda? Kto w serii byłby odpowiedni do tych mocy i mógłby je odpowiednio zinterpretować? Cóż, musiałaby to być Księżniczka Zelda”.

Aonuma podkreślił również odwagę, jaką wymagała decyzja o uczynieniu Zeldy protagonistką, biorąc pod uwagę długą historię serii.

„Na przestrzeni lat, pracując nad serią Legend of Zelda, wiele osób często pytało: ‘Czy Księżniczka Zelda kiedykolwiek będzie protagonistką?’ i mówiły: ‘Chciałbym grać jako Księżniczka Zelda’” – zauważył Aonuma. „Kiedy zadawano mi to pytanie, zawsze myślałem, że oczywiście, o ile ma to sens w kontekście gry i oddaje jej charakter jako protagonistki”.

Jednak zespół deweloperski zmagał się z wymyśleniem odpowiedniej historii, która wysłałby Zeldę na przygodę. „Po prostu posiadanie potworów grasujących po Hyrule nie wystarczyłoby, aby Księżniczka Zelda osobiście walczyła z nimi” – stwierdził Aonuma.

Finałowo, historia gry została ukończona dopiero zeszłego lata, w trakcie dziewięciodniowego boot campu.

Aonuma podjął również temat trudności związanych z tworzeniem nowej historii w serii Zelda, jednocześnie szanując jej historię i chronologię. „Te dni, nawet dla nas, nie jest łatwo dotknąć historii serii Legend of Zelda. Kiedy odnosisz się do historii Legend of Zelda, musisz mieć świadomość, jak rzeczy były wcześniej wyrażane w serii”.

“The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom” zadebiutuje już w tym tygodniu na Nintendo Switch.

[Zobacz wideo](

Źródło: https://www.eurogamer.net/heres-why-nintendo-ditched-link-as-zelda-echoes-of-wisdom-protagonist

Udostępnij wiadomość