Czy Halo na Unreal Engine 5 oznacza nową erę dla PS5?

Czy Halo na Unreal Engine 5 oznacza nową erę dla PS5?

Czy Halo na Unreal Engine 5 oznacza nową erę dla PS5?

Ogłoszenia wydane przez studio Halo, formerly known as 343 Industries, o rozwoju wielu nowych gier z serii Halo, wywołały euforię wśród fanów tej kultowej franczyzy na Xboxie. Jednak czy posiadacze PlayStation 5 również mają powody do radości?

Halo Studios ogłosiło, że wszystkie przyszłe projekty z serii Halo będą rozwijane przy użyciu Unreal Engine 5, narzędzia do tworzenia gier stworzonego przez Epic Games, które jest powszechnie wykorzystywane w branży. Unreal Engine 5 zasilą także przyszłe odsłony takich hitów jak Wiedźmin i Tomb Raider.

Przechodząc na Unreal Engine, studio Halo stwierdziło, że zmiana ta pozwoli na szybszy oraz płynniejszy rozwój i iterację, a także ułatwi onboardowanie nowych członków zespołu, którzy już znają to narzędzie. Co więcej, może to oznaczać łatwiejszy rozwój gier na wiele platform, w przypadku gdyby Microsoft postanowił rozszerzyć swoją politykę wydawania gier na inne konsole.

Rich Leadbeatter, szef Digital Foundry, zauważył, że z punktu widzenia wieloplatformowego rozwoju gier, przejście na Unreal Engine 5 będzie z pewnością łatwiejsze dla dewelopera niż portowanie gier do istniejącego silnika Slipspace. “Rozsądnie jest założyć, że silnik zaprojektowany z myślą o wieloplatformowym wdrożeniu będzie łatwiejszy w użytkowaniu niż dotychczasowa technologia zaprojektowana dla Xboxa i PC” – podkreślił.

Jak dotąd, Xbox nie wydał gier ze swoich największych franczyz, takich jak Halo, Forza czy Gears of War, na sprzęcie PlayStation lub Switch, ale wiele raportów sugeruje, że Microsoft poważnie rozważa tę możliwość dla przyszłych odsłon swoich największych marek.

Znikający brak spójności silnika Slipspace dostrzegano już od jakiegoś czasu, zwłaszcza po zmiennej wydajności Halo Infinite oraz rezygnacji z dalszego rozwijania kampanii tej gry. Historycznie, studio doświadczyło wielu odejść kluczowych postaci, co tylko potwierdza zmiany w kierunku studia.

Czy silnik Slipspace mógłby zostać przeniesiony na PS5? Digital Foundry twierdzi, że tak, ale wymagałoby to dodatkowej warstwy pracy przy portowaniu. “Przeniesienie Slipspace na PS5 byłoby podobne do pracy, którą wykonali inni deweloperzy, i nie widzę zbyt wielu rzeczy w Halo Infinite, które nie mogłyby zostać osiągnięte na PS5” – powiedział Leadbetter.

Obecnie, największym przeszkodą byłby wizerunek wydania flagowej franczyzy Xboxa na konkurencyjnym sprzęcie, chociaż niedawny post na blogu Xbox Wire wyjaśnia, że żadne z nowych projektów Halo nie trafią na rynek w najbliższym czasie.

Warto zauważyć, że być może najważniejszy wskazówka dotycząca przyszłości Halo może być związana z decyzją Microsoftu o wydaniu Sea of Thieves na PS5, co przyniosło wymierny sukces i umożliwiło wzrost bazy graczy tej gry.

Leadbetter zauważył, że “Halo Infinite ewoluowało w kierunku rodzaju gry z usługą na żywo, która mogłaby skorzystać na wydaniu multiplatformowym, podobnie jak Sea of Thieves”.

Albo w chłodnym spojrzeniu na obecne trendy, aby dostrzec, jak może wyglądać przyszłość Halo na PS5 lub Switch 2. Przygotowanie się do nadchodzących zmian i liczenie na to, że nowe technologie przyniosą lepsze doświadczenia graczom, będzie kluczowe.

Master Chief walczy z wrogiem Covenant w Unreal Engine 5.

Źródło: https://www.eurogamer.net/what-halo-on-unreal-engine-5-means-for-ps5

Udostępnij wiadomość