Chaos w Cloud Imperium Pracownicy Star Citizen zmuszeni do pracy przez 7 dni w tygodniu

Chaos w Cloud Imperium: Pracownicy Star Citizen zmuszeni do pracy przez 7 dni w tygodniu
Developer gry Star Citizen, firma Cloud Imperium, wprowadził niekorzystne zmiany w harmonogramie pracy swoich pracowników, którzy zostali zobowiązani do pracy siedem dni w tygodniu przed zbliżającym się ważnym wydarzeniem.
Obowiązkowe godziny pracy dotyczą wszystkich pracowników, którzy zajmują się przygotowaniami do CitizenCon, zaplanowanego na 19 października w Manchesterze. Pracownicy zostali poinformowani przez zarząd drogą mailową, że mają „wzmocnić swoje wysiłki przez następne 18 dni, aby stworzyć niesamowite doświadczenie dla naszej społeczności”.
Na dwa tygodnie przed tym wydarzeniem, zarząd Cloud Imperium nakazał wszystkim pracownikom pracę zarówno w soboty, jak i niedziele. Wszyscy muszą pojawić się w biurze, z wyjątkiem niedzieli, gdzie ich obecność również jest silnie zalecana. Pracownicy mogą liczyć na poczęstunek w postaci śniadania i lunchu podczas weekendów, ale w zamian za dodatkowy czas pracy, firma oferuje czas wolny w zamian za nadgodziny, zamiast tradycyjnego wynagrodzenia za nadgodziny.
Warto dodać, że Cloud Imperium pozwala pracownikom na 12 „wcześniej zatwierdzonych” godzin nadliczbowych w zamian za czas wolny od lipca 2024 roku. Jednak czas wolny jest przyznawany jedynie po premierze trybu dla jednego gracza Squadron 42. Pracownicy, którzy opuszczą firmę przed premierą, stracą wszystkie zgromadzone godziny wolne.
Ktoś z firmy odmówił komentarza na temat tych zmian.
W Wielkiej Brytanii nie ma prawnego obowiązku wypłacania pracownikom wynagrodzenia za nadgodziny, które jest wymagane w USA, w ramach Ustawy o Sprawiedliwych Standardach Pracy. Pracownicy wynagradzani miesięcznie również nie mają gwarancji wypłaty wynagrodzenia za nadgodziny w żadnym z tych krajów. W związku z tym, eksperci prawni podkreślają, że legalność stosowanych warunków TOIL (czas wolny w zamian za nadgodziny) zależy od szczegółowego przeglądu indywidualnych kontraktów.
Zgodnie z brytyjskim prawem, pracownicy mogą pracować maksymalnie 48 godzin tygodniowo, co podkreśla konieczność zachowania równowagi między pracą a odpoczynkiem. W przypadku przestrzegania takiej zasady, pracownicy muszą mieć jeden dzień wolny w ciągu siedmiu dni, jednak w sytuacjach awaryjnych, takich jak terminy projektów, te zasady mogą być łamane.
Rozwój Star Citizen trwa od wielu lat i pomimo zebranych 726 milionów dolarów od graczy, projekt boryka się z poważnymi problemami, a jego premierowe daty często były przekładane. Obecnie gra jest dostępna w fazie wczesnego dostępu.
Oto link do artykułów związanych z tym tematem:
Źródło: https://www.polygon.com/news/461159/star-citizen-overtime-citizencon
Udostępnij wiadomość