Australia zaostrza zasady gier hazardowych – mini-gry kasynowe automatycznie z oceną 18+

Australia zaostrza zasady gier hazardowych – mini-gry kasynowe automatycznie z oceną 18+
Poker w New Super Mario Bros., automaty w Pokémon Red i Blue. Ruletka w Super Mario 64 DS. Gwent z Wiedźmina. Pazaak z Knights of the Old Republic.
Jeśli wydane w tym miesiącu, wszystkie te tytuły mogą automatycznie otrzymać ocenę wiekową 18+ zgodnie z nowymi, zaostrzonymi zasadami Australii dotyczącymi „symulowanego hazardu” w grach wideo.
Od 22 września 2024 roku, każda gra wideo zawierająca „elementy przypominające hazard” będzie podlegać ścisłym nowym wytycznym – nawet jeśli tego typu treści będą jedynie marginalnym elementem w szerszej grze, na przykład w mini-grze kasynowej w rozbudowanym RPG.
Reguły te będą dotyczyć, oczywiście, gier wideo, które „w całości składają się z działań związanych z hazardem”, jak również gier, które mają interaktywne elementy takie jak symulatory automatów, ruletka czy inne usługi hazardowe, które są objęte ograniczeniami wiekowymi jako część większej gry.
W przeciwieństwie do niższych ocen wiekowych, takich jak klasyfikacja „M” (niezalecana dla dzieci poniżej 15. roku życia), kategoria „R” 18+ w Australii wiąże się z prawnym zakazem sprzedaży lub dystrybucji takich gier osobom nieletnim.
Istniejące gry wideo nie będą wymagały ponownej klasyfikacji, chociaż może to się zmienić, jeśli dana gra zostanie wydana ponownie lub zaktualizowana o nowe treści związane z hazardem (na przykład jeśli w nowej ekspansji dodano mini-grę pokera).
Zmiany w Australii dotyczą również gier, które mają proste zakupy w grze niezwiązane z hazardem. Każda gra, która pozwala wydawać pieniądze na losowe nagrody (lub wydawać pieniądze na zakup wirtualnej waluty w tym celu), teraz otrzyma kategorię „M”.
Te zmianę miesięczne są wynikiem wieloletnich starań Australii o wprowadzenie rygoru wobec gier zawierających loot boxy oraz mechaniki hazardowe.
Australia wielokrotnie kwestionowała zawartość gier wideo na przestrzeni lat, pamiętną postawą stawiając czoła kontrowersjom dotyczącym takich tematów jak marihuana w DayZ, co skutkowało zmianami w grze na całym świecie, czy też kanibalizm narkotykowy w RimWorld 2. Wiele gier musiało odwoływać się od początkowych ocen, aby być wydanymi nawet w ramach australijskiej klasyfikacji 18+, w tym gry takie jak We Happy Few oraz Disco Elysium.
Udostępnij wiadomość